Koro eğitiminde etkili motivasyon stratejilerine ilişkin öğrenci algıları
dc.contributor.advisor | Yiğit, Nalan | |
dc.contributor.author | Özgül, İlhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:58:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:58:39Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297549 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temelde iki amacı vardır. Birincisi; Türk müzik öğretmeni yetiştirme modelinde koro eğitiminde etkili motivasyon stratejilerine ilişkin öğrenci algılarını tespit ederek güvenirliliği ve yapı geçerliliği test edilmiş bir Koro Motivasyon Ölçeği (KMÖ) geliştirmek. İkincisi, koro eğitiminde etkili motivasyon stratejilerine ilişkin öğrencilerin algılarının cinsiyet, sınıf, üniversiteler, mezun oldukları lise türüne göre farklı değişkenler açısından anlamlı farklılıkların olup olmadığını tespit etmektir. Koro Motivasyon Ölçeği geliştirmek üzere 51 sorudan oluşan koro eğitiminde etkili motivasyon stratejileri anketi, Türkiye?deki yedi coğrafi bölgede bulunan dokuz devlet üniversitesindeki Müzik Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 2, 3 ve 4. sınıflarda toplam 794 öğrenciye uygulanmıştır.Araştırma tarama/survey yöntemi çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Ölçek verilerinin tanımsal istatistiklerinde, açımlayıcı faktör analizi için SPSS 17, doğrulayıcı faktör analizi için AMOS 20 kullanılmıştır. Alt problemlere ilişkin verilerin analizinde SPSS 17.00 paket programından yararlanılmış, puanlar arasında anlamlı bir fark olup olmadığının belirlenmesi amacıyla varyans analizi, bağımsız örneklem t testi ve ANOVA kullanılmıştır.Yeni/ilk ölçek geliştirme prosedürlerine uygun olarak açımlayıcı faktör analizi (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) kullanılmıştır. Verilerin analizi güvenilir faktörleri içeren güçlü bir yapı modeli ortaya koymuştur. Liderlik, Koro Şefi/Öğrenci Dikkati, Başarı ve Kaygı olmak üzere dört faktörde tanımlanan Koro Motivasyon Ölçeği 30 maddeden oluşmaktadır.Koro dersleri alan öğrencilerin öğrenmek için motivasyonu artırıcı; yalnız başarı boyutunu algılarında Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi mezunlarıyla diğer liseler arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Koro eğitimcisinin öğrenmek için motivasyonu engelleyici kaygı verici davranışlarından sınıf düzeylerine göre, 3. sınıfta öğrenim gören öğrenciler 2. ve 4. sınıfta öğrenim gören öğrencilere göre daha fazla düzeyde etkilenmişlerdir. Bu etkilenmenin üniversitelere göre anlamlı farklılıklar yarattığı tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, ölçek geliştirme ve etkili bir koro eğitimi sürecine ilişkin öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Koro Eğitimi, Motivasyon, Motivasyon Stratejileri, Koro Motivasyon Ölçeği | |
dc.description.abstract | This study essentially has two aims to achieve, the first of which is to develop a Chorus Motivation Scale (CMS) that is tested in terms of reliability and construct validity by determining the student perceptions of effective motivation strategies in Chorus training in Turkish Music Teacher Training Model. The second aim of the study is to determine whether there exists a significant difference in student perceptions of effective motivation strategies in chorus training with respect to such variables as gender, grade, university, and the high school they graduated from. In order to develop a Chorus Motivation Scale, a 51-item questionnaire- Effective Motivation Strategies in Chorus Training Questionnaire- was applied to 794 second-year, third-year, and fourth-year students who study at Music Teacher Training departments of nine different state universities from seven geographical regions in Turkey. The Study was carried out in line with a screening method. Statistical package programs SPSS 17.00 for explanatory factor analysis and AMOS 20 for confirmatory factor analysis were used in the statistical analysis of data. For analyzing the sub-problems, variance analysis, t test and ANOVA were used in order to find out whether a significant difference occurred among the scores.Exploratory factor analysis (EFA) and Confirmatory factor analysis (CFA) were conducted in accordance with new/initial scale development procedures. Analysis of the data reveals a strong structure model comprising reliable factors. The Chorus Motivation Scale (CMS) is a 30-item scale with four factors: leadership, director/student attention, achievement, and anxiety. The study concludes that, of the motivation strategies- leadership, director/student attention, and achievement- which enhances learning of the students taking chorus courses, there only occurs a significant difference between the graduates of Fine Arts and Sports High School and those of the other high schools in their perception of ?achievement?. As far as the school-year/grade is concerned, third-year students are more likely to be influenced by the anxiety-producing behavior of the chorus trainers than second-year and fourth-year students. With respect to universities, all students are found to have been influenced by the anxiety-producing and demotivating behaviours of the Chorus trainer on learning; however, significant differences have been observed among universities. The study also brings forward proposals for scale development and for an effective chorus training process.Key Words: Chorus Training, Motivation, Motivational Strategies, Chorus Motivation Scale. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Koro eğitiminde etkili motivasyon stratejilerine ilişkin öğrenci algıları | |
dc.title.alternative | Student perceptions of effective motivation strategies in chorus training | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Polyphonic music | |
dc.identifier.yokid | 10003786 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 347485 | |
dc.description.pages | 164 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |