Show simple item record

dc.contributor.advisorUyanık, Osman
dc.contributor.authorErcan, Ertuğrul
dc.date.accessioned2020-12-10T12:58:38Z
dc.date.available2020-12-10T12:58:38Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297544
dc.description.abstractBu çalışma öğretmen-veli işbirliğinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlığı ve okuduğunu anlama becerisi üzerine herhangi bir etkisinin olup olamadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu Konya, Söğütözü Ortaokulunda öğrenim gören 7/A sınıfından 25 ve 7/B sınıfından 25 olmak üzere toplam 50 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışmaya başlamadan önce 7/A ve 7/B sınıfına okuduğunu anlama testi uygulanmış ve sonuçlar arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ayrıca 7/A ve 7/B sınıfında derse giren öğretmenlerle görüşülmüştür. Bu görüşme sonucunda iki sınıf arasında ?okuduğunu anlama? bakımından anlamlı bir fark olmadığı görüşü öğretmenlerden alınmıştır. Daha sonra bu iki sınıftan 7/B deney grubu, 7/A kontrol grubu olarak yansız atama (rastgele/random) ile belirlenmiştir. Bunun yanı sıra iki sınıfın 2012-2013 eğitim öğretim yılı birinci dönem Türkçe dersi notlarının aritmetik ortalamaları karşılaştırılmış, iki sınıfın Türkçe dersinin aritmetik ortalamaları arasında da anlamlı bir fark bulunamamıştır.Deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerine süreç öncesi Türkçe dersine yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Grupların ön tutumunda süreç öncesi anlamlı bir fark olmadığı sonucuna varılmıştır. Deney grubu öğrenci velileriyle süreç boyunca iletişim kurulmuş, kontrol grubuna ise sadece Türkçe Dersi Öğretim Program?ı uygulanmıştır. Öğrencilerin okuduklarını anlama yönünden farklarının olup olmadığını tespit etmek amacıyla ders kitaplarındaki ?okuma kültürü? temasında yer alan üç okuma metnine yönelik okuduğunu anlama başarı testi uygulanmıştır. Her metinden önce deney grubu velileri bilgilendirilmiştir. Başarı testlerinden sonra uygulanan yöntemin kalıcılığını test etmek amacıyla gruplara kalıcılık testi uygulanmıştır. Ayrıca süreç sonunda öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumlarında değişme olup olmadığını tespit etmek amacıyla Türkçe dersine yönelik tutum ölçeği tekrar uygulanmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen veriler Excel 2007 ve SPSS 16.0 paket programlarıyla yorumlanmış şu sonuçlara ulaşılmıştır:Deney grubuna uygulanan teknik, kontrol grubuna uygulanan tekniğe göre ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine daha olumlu katkı sağlamıştır.Deney grubunun süreç öncesi tutum ölçeğine verdiği cevap süreç sonunda verdiği cevaba göre olumlu yönde değişmiş kontrol grubunda ise anlamlı bir değişiklik olmamıştır.Okunan metinlerin hatırlanma düzeyi kontrol grubuna göre daha yüksek çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: Ana dili, Türkçe eğitimi, okuma becerisi, okuma alışkanlığı, öğretmen- veli işbirliği
dc.description.abstractThis research has carried out in order to determine whether teacher-parent cooperation has an effect on the seventh grade students? reading habits. To accomplish this goal, students from Sogutozu Secondary School, Konya, 25 from 7/A and 25 from 7/B which makes 50 in total, have participated in the study.Before working on the study, a reading comprehension test was applied to the both classes, 7/A and 7/B; however, no significant different was found. An interview was done with the teachers who have lessons with those classes, too. As a result of this interview, teachers also confirmed the fact that no significant difference has been in terms of `reading comprehension? between two classes. Hence, among these classes 7/B was determined randomly as experimental group while 7/B was control group. In addition to this, the average success of both classes in Turkish lesson in 2012-2013 education year in the first term was compared and no significant difference was observed, as well.An attitude scale as to Turkish lessons was applied to the both experimental group and the control group. As a result of this test, it is confirmed that there is no significant difference between the groups. In this period, I kept in touch with the parents of the experimental group. As for the students in control group, just the Turkish Lesson Teaching Schedule was applied. An achievement test related to the three reading texts located in the students? course books in the `reading culture? theme was carried out on the students in order to determine whether there was a significant difference between two groups. Before each reading text, the parents of experimental group were informed, as well. After the achievements tests, permanence tests were applied in order to examine the permanence of the method used. Furthermore, attitude scale was done again at the end of the research to find out whether the attitudes of the students towards Turkish lessons changed.The data taken from the tests were evaluated with Excel 2007 and the packaged software SPSS 16.0 and the results are so: It is proven that the method applied to the experimental group contributed much more to the reading comprehension skills of 7th grade students than the control group.The results of the attitude scale after the study has changed positively whereas no significant difference was found in the control group.The level of recalling of the reading texts in the experimental group is proved higher than the control group.Key Words: Mother tongue, Turkish education, reading skills, reading habit, teacher-parent cooperationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen-veli işbirliği ile ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının ve becerilerinin geliştirilmesi
dc.title.alternativeImproving reading habits ans skills of 7th grade students by means of teacher-parent cooperation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10008370
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid348760
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess