Show simple item record

dc.contributor.advisorErben Keçici, Sayime
dc.contributor.authorSelvi, Kadiriye
dc.date.accessioned2020-12-10T12:58:35Z
dc.date.available2020-12-10T12:58:35Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297534
dc.description.abstractÖlçme ve değerlendirme eğitim sürecinin ayrılmaz ve tamamlayıcı bir parçasıdır. Ölçme ve değerlendirme durumları, öğretmenlere eğitim ve öğretim sürecine ilişkin her konuda yardımcı olur. Öğretmen bu uygulamalar sayesinde programın ve öğretimin etkililiğini değerlendirebilir ve öğrencilerin öğrenme eksikliklerini ortaya koyarak onların başarılarını belirleyebilir.Günümüzde öğrenci başarısını ölçmek ve değerlendirmek birkaç sınavla öğrencilerin sınıflarını geçip kaldıkları hakkındaki kararları veren geleneksel anlayışın dışında yer almıştır. Bu aşamada eğitim programımızda yer alan yapılandırmacı yaklaşımda birçok alternatif ölçme araçları bulunmaktadır. Özellikle ölçme ve değerlendirme durumlarındaki yeni arayışların ve uygulamaların Türkçe eğitimi üzerindeki etkileri dikkat çekmektedir. Bu çalışmada alternatif ölçme araçlarından biri olan performans ödevlerinin uygulama durumları öğretmen görüşleri açısından değerlendirilecektir. Performans ödevleri, öğrencinin hayatındaki problemleri nasıl çözeceğini ve problem çözmek için sahip olduğu bilgi ve becerileri nasıl kullanacağını gösterir. Performans ödevleri öğrencilerin kazandıkları yeni bilgileri zihinlerinde yapılandırmasını amaçlar. Eleştirel düşünme, problem çözme, okuduğunu anlama, yaratıcılığını kullanma, alıştırma yapma gibi öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alandaki becerilerini aynı anda kullanmasını, geliştirmesini ve bir ürünü ortaya koymasını gerektiren çalışmalardır. Yapılan çalışmada öğretmenlerin verdiği performans ödevlerinin bu amaçlara hizmet ederken uygulama durumlarını, uygulamada karşılaşılan sorunları, öğretmenin bu alanda hizmetiçi eğitim ihtiyaçları ve öğrencilerin performans ödevlerindeki etik davranışları öğretmen görüşlerine göre incelenmiştir.Araştırmanın evrenini, Konya il merkezinde, ilköğretim okullarındaki Türkçe öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmada tesadüfî örnekleme yöntemiyle belirlenen 196 Türkçe öğretmenine anket çalışması uygulanacaktır.Anahtar kelimeler: Değerlendirme, Performans Ödevleri, Türkçe Eğitimi, Uygulama Durumları .
dc.description.abstractMeasurement and evaluation is an integral and collateral part of the educational process. Measurement and evaluation situations, helps in all matters related to the process of education and training for teachers. Teachers can evaluate the effectiveness of the program and training by these applications and can determine their success by revealing the shortcomings of students' learning.Nowadays, measuring and evaluating the success of students are outside of the traditional understanding which evaluate the students with a few exams. At this stage, the constructivist approach to the training program, there are many alternative measurement tools. Assessment and evaluation situations, especially its effects on Turkish education attracts attention. This study is one of the alternative means of measuring performance in terms of perception of teachers assessed the implementation status of assignments.Performance tasks show how to solve problems in student?s life and how to use the knowledge and skills to solve problems. Performance tasks purposes the configuration of the new information gained in the minds of the students. These are the workings which require at the same time use, develop and study the affective and psychomotor skills such as Critical thinking, problem solving, reading comprehension, creativity and practice. In this study, performance tasks serve to the purposes or not, application status, problems encountered in practice, service training needs and ethical behavior of students' on performance tasks will be discussed. Population of the study is 196 Turkish teachers in primary schools in the center of Konya. In this study, survey research will be applied to the teachers who Determined by the method of random sampling.Key Words: Evaluation, Performance Tasks, Turkish Education, Application Conditionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe öğretmenlerinin performans ödevlerine ilişkin uygulama durumlarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe assessment of Turkish teacher's practice stutuation about performans tasks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10008876
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid347499
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess