Show simple item record

dc.contributor.advisorBeyhan, Ömer
dc.contributor.authorTunç, Hayriye Sultan
dc.date.accessioned2020-12-10T12:58:31Z
dc.date.available2020-12-10T12:58:31Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297520
dc.description.abstractBu araştırma birleştirilmiş sınıflarda yapılandırmacı öğrenme ortamlarının oluşturulma düzeylerini tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada, birleştirilmiş sınıf okutan öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme ortamlarını oluşturma düzeylerinin, cinsiyet, görev türü, sınıf birleştirme şekli, öğrenci mevcudu ve öğretmenin birleştirilmiş sınıf kıdemi durumu değişkenlerine göre ilişkileri karşılaştırılmıştır.Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplama aracı iki bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde kişisel verilerin toplanması için kişisel bilgi formu, ikinci kısımda ise; Tenenbaum, Naidu, Jegede ve Austin (2001) tarafından geliştirilen; Fer ve Cırık (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği bulunmaktadır. Araştırma Kilis İli; Merkez, Musabeyli, Elbeyli ve Polateli ilçelerinde görev yapan 77 birleştirilmiş sınıf öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. İl içinde 2012- 2013 yılında birleştirilmiş sınıf okutan bütün birleştirilmiş sınıf öğretmenleri araştırmaya katılmıştır. Verilerin analizi SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 17.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotları (Sayı, Yüzde, Ortalama, Standart sapma), niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı Man Whitney U, ikiden fazla grup durumunda parametrelerin gruplar arası karşılaştırmalarında Kruskal Whallis H testi ve farklılığa neden olan grubun tespitinde Man Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamını oluşturma seviyesi `düşük? olarak belirlenmiştir. Değişkenlere göre yapılan analizde; ikamet edilen yer, görev türü ve öğrenci sayısı değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar bulunmazken; birleştirilmiş sınıf okutma süresi, sınıf birleştirilme şekli ve okulda çalışan öğretmen sayısı değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Birleştirilmiş sınıf, yapılandırmacı öğrenme ortamı, yapılandırmacılık, öğretmen.
dc.description.abstractThe purpose of this present study is to assess the levels of the creation of constructivist learning environments in multigrade-classrooms.In the research, the creation of constructivist learning environments of multigrade classrooms teachers is compared considering the factors such as gender, type of position, type of multiple of classroom,number of the students. In the research, descriptive scan model was used.The tool of data collection occured in two sections.In the first section;there is personal information form to collect personal information of the people.In the second section;there is the Constructivist Learning Environment Scale which is developed by Tenenbaum, Naidu, Jegede ve Austin (2001) and adapted into Turkish by Fer ve Cırık (2006). The research was made on 77 multigrade classroom teachers working in Kilis city centre and the towns:Musabeyli, Elbeyli,Polateli.All of the teachers teaching multigrade classrooms in 2012-2013 educational year have attended the reseach. The analysis of data was made by using SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 17.0 programme.While the data was been evaluating, descriptive statistical methods (number,percentage,average,standard variation), Man Whitney U in the determination of the difference of two groups? comparisons of quantitative data, Kruskal Whallis H test in the comparison of parameters of groups in the case of their being more than two and Man WhitneyU test to determine the group causing the difference were used.In the result of the research, the levels of the creation of constructivist learning environments of multigrade classrooms teachers are defined as ?low?.Acoording to the analysis based on the variations,while place of residence,type of position and number of students have not meaningful differences, the time of teaching multigrade classroom,type of multiplying the classroom,number of the teachers working in the school have meaningful differences.Key words: Multigrade classroom, constructivist learning environment,constructivism,teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBirleştirilmiş sınıflarda yapılandırmacı öğrenme ortamlarının değerlendirilmesi: Kilis ili örneği
dc.title.alternativeThe evuluation of the constructivist learning environment in multigrade classes: Kilis city sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10011200
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid347496
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess