Show simple item record

dc.contributor.advisorSünbül, Ali Murat
dc.contributor.authorDoğru, Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-10T12:58:23Z
dc.date.available2020-12-10T12:58:23Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297492
dc.description.abstractBu çalışmada, iki temel problem esas alınmıştır. Öncelikle; ilköğretim 5. sınıf matematik öğretiminde Kolb?un öğrenme stili ve ön koşul öğrenmelere dayalı hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumuna, öz yeterlik algısına, matematik kaygısına ve kalıcılığa etkisi araştırılmıştır. İkinci olarak; ilköğretim matematik öğretiminde, ön öğrenme eksikliklerinin giderilerek, Kolb öğrenme stillerine göre hazırlanan etkinliklerin uygulandığı sınıftaki öğrencilerin, etkinliklere ve sürece ilişkin görüşleri tespit edilmiştir. Bu kapsamda araştırmada, nitel ve deneysel yöntem birlikte kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim öğretim yılı, Konya ili Selçuklu ilçesi Ahmet Acar İlköğretim Okulu?nda öğrenimlerine devam eden toplam 75 beşinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Seçilen iki şubeden biri deney (n=37), diğeri kontrol (n=38) grubu olarak seçkisiz yolla atanmıştır. Araştırmanın veri toplama araçlarını; Öğrenme Alanı Başarı Testi, Matematik Tutum Ölçeği, Matematik Kaygısı Ölçeği, Matematiğe Karşı Öz Yeterlik Algısı Ölçeği, Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri ve Öğrenci Görüşme Formu oluşturmuştur.Araştırmanın nicel boyutunu test etmek amacıyla veriler üzerinde, tek faktörlü ANCOVA ve tek faktör üzerinde tekrarlı ölçümler için tek faktörlü ANOVA (repeated measures) analizler yapılmıştır. Araştırmanın nitel boyutundan elde edilen veriler ise; betimsel istatistiklerle analiz edilmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre; 1. Öğrencilerin öğrenme stillerine göre; deney grubu öğrencilerinin kontrol grubuna göre tutum, öz yeterlik ve kalıcılık düzeylerinin arttığı, kaygı düzeylerinin ise azaldığı tespit edilmiştir. 2. Ön öğrenme eksikliklerinin giderilmesi ve öğrenme stillerine dayalı hazırlanan etkinlik süreci ile ilgili deney grubu öğrencilerinin, ?dersin işlenişine yönelik?, ?sınıf ortamına yönelik? ve ?matematik öğretimine yönelik? görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: İlköğretim Matematik Öğretimi, Kolb Öğrenme Stili Modeli, Tutum, Öz Yeterlik, Kaygı, Kalıcılık.
dc.description.abstractThis study is based on two fundamental problems. Firstly; the effect of activities prepared for elementary 5th grades on the basis of Kolb?s learning styles and prerequisite learning skills on students? attitude towards mathematics class, self-efficacy perception, mathematics anxiety and retention was researched. Secondly; the opinions of the experimental group students about the learning process and the activities, with whom the activities based on Kolb?s learning styles were practiced as well as eliminating the prerequisite learning deficiencies, were determined. Within this framework, descriptive and experimental methods were used in this research.The participants of the study were composed of 75 fifth graders who attended Ahmet Acar Elementary School, in Selçuklu, Konya, during 2011-2012 academic year. The two chosen classrooms were assigned as experimental (n=37) and control (n=38) groups randomly.Research?s data collection tools are Learning Domain Success Test, Mathematics Attitude Scale, Mathematics Anxiety Scale, Scale of Self-Efficacy in Mathematics, Kolb Learning Style Inventory and Student Interview Form.With an aim to test the quantitative dimension of the research, single factoral ANCOVA was used on the data, and for repeated measures on single factor, single factoral ANOVA was applied. The data acquired from the research?s quantitative dimension were analyzed by descriptive statistics.According to the results of the study: 1.In view of the students? learning styles, it was found that, when compared with the control group students?, experimental group students? attitude, self-efficacy and permanence levels increased and their anxiety level decreased, .2.It was determined that the opinions of experimental group students about the activity process based on learning styles and the elimination of prerequisite deficiencies were in general positive towards ?teaching the lesson?, ?classroom environment? and ?teaching mathematics? . Keywords: Elementary Mathematics teaching, Kolb Learning Styles Model, Attitude, Self-efficacy, Anxiety, Retention.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik öğretiminde öğrenme stilleri ve ön koşul öğrenmelere dayalı etkinliklerin etkisi
dc.title.alternativeLearning styles is teaching mathematics and the effect of the activities based on learning preconditions
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmKolb learning style model
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmPermanence
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10011532
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid347487
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess