Öğrenme stillerine dayalı etkinliklerin İngilizce dersinde öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerine ve öz-yeterlik algılarına etkisi
dc.contributor.advisor | Sünbül, Ali Murat | |
dc.contributor.author | Balci, Özgül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:58:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:58:17Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297475 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, öğrenme stillerine dayalı etkinliklerin İngilizce dersinde öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerine ve öz-yeterlik algılarına etkisi araştırılmıştır.Araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma yöntem uygulanmıştır. Nicel araştırma desenlerinden ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Ayrıca, deney grubu öğrencilerinin öğrenme stillerine dayalı okuduğunu anlama etkinlikleriyle ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla standartlaştırılmış açık uçlu görüşmeler yapılmıştır.Araştırma 2012-2013 akademik yılı güz döneminde üniversite birinci sınıf öğrencileri üzerinde, biri deney ve biri kontrol olmak üzere toplam iki grup ve 78 öğrenci ile yürütülmüştür. Ayrıca deney grubunda bulunan 12 öğrenci ile standartlaştırılmış açık uçlu görüşmeler yapılmıştır. Deney grubunda, araştırmacı tarafından geliştirilen öğrenme stillerine dayalı okuduğunu anlama etkinlikleri kullanılırken, kontrol grubunda dersler öğrenme stilleri dikkate alınmadan geleneksel öğretim yaklaşımı ile gerçekleştirilmiştir. Her iki grupta da öğretim araştırmacı tarafından yürütülmüş, dersler haftada üç saat olmak üzere toplam sekiz hafta devam etmiştir.Araştırma sonucunda, deney ve kontrol gruplarının İngilizce Okuduğunu Anlama Testi ve İngilizce İle İlgili Özyeterlik İnancı Ölçeği ön-test puanları kontrol altına alındığında, grupların düzeltilmiş son-test puan ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ayrıca İngilizceye yönelik öz-yeterlik algısı ile İngilizce okuduğunu anlama başarısı arasında orta kuvvette anlamlı pozitif korelasyon tespit edilmiştir. Nitel verilerin analizi ile elde edilen bulgular, öğrenme stillerine dayalı etkinliklerin öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri ve öz-yeterlik algıları üzerindeki olumlu etkisini gösteren araştırmanın nicel verilerinin analizi ile elde edilen bulguları desteklemektedir. Nitel ve nicel sonuçlara dayanılarak, öğrenme stillerine dayalı etkinliklerin İngilizce dersinde öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri ve öz-yeterlik algılarını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılabilir.Anahtar Kelimeler: Öğrenme Stilleri, Öğrenme Stillerine Dayalı Etkinlikler, Okuduğunu Anlama Becerisi, Öz-Yeterlik Algısı, İngilizceye Yönelik Öz-Yeterlik Algısı | |
dc.description.abstract | This study investigated the effects of activities based on learning styles of students on their reading comprehension skills and self-efficacy perceptions in English Foreign Language Classes.A mixed-method research design was employed in which both quantitative and qualitative approaches were used. The Matching-Only Pretest-Posttest Control Group Quasi-Experimental Design was utilized. Moreover, standardized open-ended interviews were conducted to receive opinions of the students in the experimental group about the learning style-based activities.The study was conducted on freshmen in fall semester of 2012-2013 academic year. A total of 39 students in the experimental group and 39 in the control group participated in the study. Also standardized interviews were conducted with 12 students from the experimental group. The learning style-based activities were implemented in the experimental group, while the control group continued to work in the traditional way without any attention to the learning styles. Both groups were taught by the researcher three-hour session weekly, totally eight weeks.Both The Reading Comprehension post-test scores and Self-Efficacy Scale for English post-test scores were significantly different in favor of the experimental group when pre-test scores were controlled. Also, a significant moderate positive correlation was found between English reading comprehension achievement and English self-efficacy. The qualitative data supported the quantitative findings demonstrating the positive effects of learning style-based activities on students' reading comprehension skills and English self-efficacy perceptions. Based on both quantitative and qualitative results, it can be concluded that activities based on students' learning styles enhanced reading comprehension skills and English self-efficacy perceptions.Key Words: Learning Styles, Learning Style-Based Activities, Reading Comprehension Skill, Self-Efficacy Perception, English Self-Efficacy Perception | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenme stillerine dayalı etkinliklerin İngilizce dersinde öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerine ve öz-yeterlik algılarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of activities based on learning styles of students on their reading comprehension skills and self-efficacy perceptions in English foreign language classes | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10021797 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 347491 | |
dc.description.pages | 354 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |