Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Hasan
dc.contributor.authorEkinci, Nezir
dc.date.accessioned2020-12-10T12:58:16Z
dc.date.available2020-12-10T12:58:16Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297473
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmenlerin sürekli öfke ve öfke ifade tarzları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Konya ilinin Meram, Karatay ve Selçuklu ilçelerinde eğitim kurumlarında çalışan tesadüfi küme örnekleme yöntemiyle seçilen 385 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin bazı kişisel bilgileri için `Kişisel Bilgi Formu`, öfke ifade tarzlarının belirlenmesi amacıyla 'Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarz Ölçeği', tükenmişlik düzeyinin belirlenmesi amacıyla 'Maslach Tükenmişlik Ölçeği' kullanılmıştır.Verilerin analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi, pearson momentler çarpım korelasyon ve regresyon tekniği kullanılmıştır. Verilerin istatistik analizi bilgisayar ortamında SPSS programı ile yapılmıştır.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin sürekli öfke düzeylerinin ve öfke ifade tarzlarının kıdem düzeylerine göre benzer olduğu, sürekli öfke düzeylerinin kademeye göre anlamlı farklılaştığı, sürekli öfke, kontrol altına alınan öfke, dışa vurulan öfke ve öfke toplam puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılaştığı, sürekli öfke, içte tutulan öfke ve öfke toplam puanlarının branşa göre anlamlı farklılaştığı tespit edilmiştir.Öğretmenlerin tükenmişlik alt boyutu kişisel başarı puanları kıdeme göre anlamlı farklılaştığı, duygusal tükenmişlik, kişisel başarı ve tükenmişlik toplam puanlarının kademeye göre anlamlı farklılaştığı, duyarsızlaşma puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılaştığı, kişisel başarı puanlarının branşa göre anlamlı farklılaştığı bulunmuştur.Öğretmenlerin sürekli öfke, dışa vurulan öfke, içte tutulan öfke ve öfke toplam puanları ile duygusal tükenmişlik, duyarsızlaşma ve tükenmişlik puanları arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişkiler, kişisel başarı arasında negatif yönlü ve anlamlı ilişkiler bulunmuştur.Öğretmenlerin kontrol altına alınmış öfke puanları ile duygusal tükenmişlik, duyarsızlaşma ve tükenmişlik toplam puanları arasında negatif; kişisel başarı puanları arasında ise pozitif yönlü ilişkiler bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Öfke Ġfade Tarzları, TükenmiĢlik Düzeyi
dc.description.abstractThis research investigates the relationship between teachers' constant anger, their anger expression styles and their fatigue level.The research is implemented according to the general survey model. The research sample is consisted of 385 teachers, working in Konya's Meram, Karatay and Selcuklu districts, who were selected by random sample method. `Personal Information Form` was used for some teachers' personal information who participated in the research, in order to determine their constant anger `Constant Anger and Expression Style of Anger Scale` and in order to determine their fatigue level `Maslach Fatigue Scale` was used.T test, one-way analysis of variance, Pearson's product-moment correlation and regression technique were used in the datas' analyze. The datas' statistic analyze was done on the computer via the SPSS program.At the end of the research, these results are found; teachers' constant anger level and their expression styles of anger are similar according to their seniority level; their constant anger level changes accordingly with their echelon; constant anger, controlled anger, expressed anger and anger's total points change meaningfully according to the sex; constant anger, silent anger and anger's total points change meaningfully according to branch.The research comes up with the results that; teachers' fatigue low level facet personal success points change meaningfully with seniority level; emotional fatigue, personal success and fatigue total points change meaningfully with the seniority level; desentizitation points change meaningfully according to the sex; personal success points change meaningfully according to the branch.It is found that; there are positive and meaningful relationships between teachers' constant anger, expressed anger, silent anger, anger's total points and emotional fatigue, desentizitation and fatigue points but negative and meaningful relationships between all these and personal success.It is found that; there are negative relationships between teachers' controlled anger points and emotional fatigue, desentizitation and fatigue total points; but positive relationships between all these and personal success points.Key Words: Anger Expression Styles, Fatigue Levelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin öfke ifade tarzları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation the relationship of teachers' expression of anger style and their level of fatigue
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAnger
dc.subject.ytmBurnout
dc.identifier.yokid10023253
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372147
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess