Show simple item record

dc.contributor.advisorKurt, Hakan
dc.contributor.authorYener, Seda
dc.date.accessioned2020-12-10T12:58:12Z
dc.date.available2020-12-10T12:58:12Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297456
dc.description.abstractBu çalışmada amaç biyoloji öğretim programı ile biyoloji öğretmen adaylarının bilim ve bilimin doğasına bakış açılarının, öğretmen adaylarının bilimin doğasına karşı tutumlarının değerlendirilmesidir. Aynı zamanda Sampson ve Clark (2006) tarafından geliştirilmiş olan NSAAQ (The Nature of Science as Argument Questionnaire) ölçeğinin Türkçeye uyarlanarak geçerlilik ve güvenirlilik çalışmasının yapılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Marmara Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nin Biyoloji Eğitimi bölümlerinde 5. sınıfta öğrenim gören 121 biyoloji öğretmen adayı oluşturmuştur. Öğretmen adaylarının 37'si Gazi Üniversitesi, 32'si Marmara Üniversitesi, 33'ü Necmettin Erbakan Üniversitesi, 19'u Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi bölümlerinde öğrenim görmektedir. Öncelikle biyoloji öğretim programı incelenerek bilimin doğasına yönelik vurguları tespit edilmiştir. Sampson ve Clark (2006) tarafından oluşturulan NSAAQ ölçeği orjinalinde 4 faktör ve 26 sorudan oluşan ölçek yapılan analizler sonucu uyum problemi olduğu için tek faktör ve 15 soruya indirilmiştir. Öğretmen adaylarının bilimin doğasına yönelik betimsel analizler sonucunda çoğunluğunun bilimin doğasına yönelik uygun bakış açısına sahip olmadığı görülmüştür. Ayrıca biyoloji öğretmen adaylarının bilimin doğasına bakış açıları cinsiyet ve üniversite değişkenleri bakımından değerlendirilmiştir. Buna göre biyoloji öğretmen adaylarının cinsiyetlere göre bilimin doğasına bakış açılarında anlamlı farklılık görülmezken, üniversitelere göre anlamlılık görülmüştür (p<0,05). Çalışmanın sonuçlarına göre değerlendirmeler yapılarak öneriler verilmiştir. Anahtar kelimeler: Biyoloji eğitimi, bilim, bilimin doğası, ölçek uyarlama
dc.description.abstractIn this study the and biology teacher candidates' with biology curriculum perspectives' on the nature of science and science, teachers candidates' is to assess attitude towards the nature of science. At the same time Sampson and Clark ( 2006), which was developed by NSAAQ ( The Nature of Science as Argument Questionnaire ) the validity and reliability of the Turkish version of the scale is done. The surveys' study group Marmara University, Gazi University, University of Necmettin Erbakan , Dicle University Faculty of Education Department of Education in Biology Education 5 studying in class consisted of 121 biology teachers. Teacher candidates' Gazi University 37, Marmara University 32, Necmettin Erbakan University, 33, Dicle University Faculty of Education departments 19 are studying. First, examining the biology curriculum emphasis on the nature of science have been identified . Sampson and Clark ( 2006) originally created by NSAAQ scale factor of 4 and consists of 26 questions because of compatibility problem is as result of analysis and reduced 15 questions and a single factor. Teacher candidates' as a result of descriptive analysis towards the nature of science for the majority does not have the proper perspective was seen. In addition to perspectives the nature of the science of biology teachers candidates' are evaluated in terms of gender and university. Accordingly, prospective biology teachers candidates' by gender perspective in the nature of science did not differ significantly, according to University of significance was observed (p <0.05). According to the results of the study after assessing recommendations were provided.Keywords : biology education , science, nature of science , scale adaptationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBiyoloji öğretim programı ile biyoloji öğretmen adaylarının bilim ve bilimin doğasına yönelik bakış açılarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAssessment of point of view i̇ntended for science and the nature of science biology student's teacher with tobiology teaching curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBiology education
dc.identifier.yokid10026015
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372133
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess