An empirical study on the contribution of mnemonic narrative chain method to vocabulary learning and retention of english preparatory students
dc.contributor.advisor | Şanal, Fahrettin | |
dc.contributor.author | Ateş Özdemir, Hanife | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:58:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:58:06Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297438 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, listeleyerek kelime öğrenmeye alternatif olarak bellek destekleyicilerden öyküleme tekniğinin yabancı dil kelime öğretimi ve öğrenimindeki etkisini inceleyen deneysel bir çalışmadır. Çalışmanın amacı, listeleyerek kelime öğrenmeye kıyasla bellek destekleyicilerden öyküleme yönteminin öğrencilerin kelime öğrenmelerine ve öğrenilen kelimeleri akılda tutmalarına yardımcı olmakta daha etkili olup olmadığını belirlemektir. Ancak çalışmanın amacı öğretmen tarafından oluşturulmuş hikâyelerin değil öğrenciler tarafından oluşturulmuş hikâyelerin etkisini araştırmaktır. Çalışma Konya'da Selçuk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda orta derecede İngilizce yeterlilik seviyesindeki öğrencilerle yapılmıştır. Öyküleme yöntemiyle kelime eğitimi alan deney grubu ve geleneksel yöntem olan listeleyerek kelime öğrenme eğitimi alan kontrol grubu arasındaki farklılık araştırılmıştır.Hedef kelimeleri öğretme sürecinden sonra öğrencilere uygulanan son-test ve geciktirilmiş testlerin sonuçları, grupların kelimeleri öğrenme ve hatırlama oranını kıyaslamaya yardımcı olmuştur. Test sonuçlarının istatistiksel analizi uygulamanın olumlu yönde katkısını ortaya çıkarmıştır. Deney grubundaki öğrencilerin testlerdeki performansı ile kontrol grubundakilerin performansı arasında anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır, test sonuçları deney grubundaki öğrencilerin daha başarılı olduklarını göstermiştir. Sonuç olarak bu çalışma öyküleme yönteminin uygulamasının kelimelerin etkili bir şekilde öğrenilmesine ve akılda tutulmasına katkı sağladığını ortaya çıkarmıştır. | |
dc.description.abstract | This is an experimental study focusing on the effectiveness of mnemonic narrative chain method, as an alternative to vocabulary-list-learning, in teaching and learning second language vocabulary. The purpose of the study is to determine whether mnemonic narrative chain method is more effective in helping students' learning and retention of vocabulary than vocabulary-list-learning. However, the aim is not to study the effectiveness of a teacher-provided story, but of one learner generated. This study addresses the intermediate level students at School of Foreign Languages, Selcuk University in Konya. It examines the difference between the experimental group, in which vocabulary instruction was carried out through narrative chain method and control group, in which vocabulary instruction was carried out through a traditional method, vocabulary-list-learning.The results of the immediate and delayed tests which were given after the presentation of the selected vocabulary items helped us to compare the learning and retention rates of the groups. Statistical analysis of the test scores depicts the positive contribution of the implementation. That is, the performance of the subjects in the experimental group was significantly higher than that of the control group. As a result, this study has revealed that implementing Narrative Chain Technique contributes to effective learning and retention of vocabulary items. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | An empirical study on the contribution of mnemonic narrative chain method to vocabulary learning and retention of english preparatory students | |
dc.title.alternative | Bellek destekleyicilerden öyküleme yönteminin hazırlık sınıfı öğrencilerinin kelime öğrenme ve hatırlamasına katkısı hakkında deneysel bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | Storyline method | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Remembering | |
dc.subject.ytm | Memory supporters | |
dc.identifier.yokid | 10025724 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 372136 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |