Show simple item record

dc.contributor.advisorTraş, Zeliha
dc.contributor.authorTuran, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-10T12:58:05Z
dc.date.available2020-12-10T12:58:05Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297435
dc.description.abstractBu araştırmada ergenlerin çocukluk örselenme yaşantıları ve yılmazlık düzeyi algılanan sosyal destek düzeyleri açısından incelenmiştir.Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiş olup araştırmanın örneklem grubunu 348'i kız 219'u erkek olmak üzere 567 lise öğrencisi oluşturmuştur.Veri toplama araçları olarak kişisel bilgi formu; Çocukluk Örselenme Yaşantıları Ölçeği; Algılanan Sosyal Destek Ölçeği ve California Yılmazlık Değerlendirme Ölçeği Lise Versiyonu kullanılmıştır. Verilerin analizinde T testi, Varyans Analizi, LSD, Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Tekniği ve basit regresyon analizi kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS 16.00 paket programında yapılmıştır.Araştırma bulguları, fiziksel, cinsel ve duygusal ihmal alt ölçeklerinde erkek öğrencilerin puan ortalamalarının kız öğrencilerin puan ortalamalarından; arkadaş grubundaki koruyucu ilişkiler, empati, amaçlar ve özlemler alt ölçeklerinde ise kız öğrencilerin puan ortalamalarının erkek öğrencilerin puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğunu göstermektedir. Arkadaş, aile ve öğretmen sosyal destek alt boyutları, fiziksel, cinsel, ve duygusal ihmal alt boyutları ile negatif yönlü ilişkili olduğu; yılmazlık ölçeği alt boyutları ile de pozitif yönlü ilişkili olduğu bulunmuştur. Bu değişkenlerin çocukluk örselenme yaşantıları ve yılmazlığın önemli yordayıcıları olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Ergenlik, Çocukluk Örselenme Yaşantıları, Yılmazlık, Algılanan Sosyal Destek.
dc.description.abstractIn this study, childhood traumatic experience level and resilience level of adolescents were investigated in terms of perceived social suport level.Research was maintained as suitable for general scan model and 567 person were studied to be sample whose 348 were female and 219 of them were male.As data collection instrument personal identity form, Childhood Traumatic Experince Scale, Perceived Social Support Scale and California Resilience Evaluation Scale version of high school were used. In analysis of data, T test variance analysis, LSD, Pearson Moments Corelation techniques and simple regression analysis were used. All statistical analysis were carried out by SPSS 16.0 software.According to data, average points of male students limit of physical sexual and emotional abuse scales were significacntly higher than female students. However, limit of preservative friend relationship, emphaty, aim and missing scale average points of female students were significantly higher than male students.Perceived friend, family and teacher social support was negative correlation with limit of physical sexual and emotional abuse scales and positive correlation with resilience scale. These variables are important predictors of childhood traumatic experiences and resilience to be seen.Anahtar Kelimeler: Adolescent, Childhood Traumatic Experince, Resilience, Perceived Social Support.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlerde çocukluk örselenme yaşantıları ve yılmazlık düzeyinin algılanan sosyal destek açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the childhood traumatic experince and resilience level of adolescents in terms of perceived social suport level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmPerceived social support
dc.subject.ytmChildhood traumatic experience
dc.subject.ytmResiliency
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmPuberty
dc.identifier.yokid10027933
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372146
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess