Show simple item record

dc.contributor.advisorSolak, Süleyman
dc.contributor.authorBakirci, Selin
dc.date.accessioned2020-12-10T12:58:04Z
dc.date.available2020-12-10T12:58:04Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297431
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin olasılık problemlerini çözme süreçlerini incelemek ve problem çözümünde temel kavramları ne derece kullandıklarını belirlemektir.Araştırma; nitel araştırmadır. Bu araştırmada, belirlenen iki ortaokulda okumakta olan 7. Sınıf öğrencilerinin olasılıkla ilgili problem çözme süreçleri derinlemesine incelendiğinden özel durum çalışması yöntemi (case study) kullanılmıştır. Araştırma 30 tane 7. Sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Çalışmanın verisi Olasılık Problem Testi 1 ve 2' den elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin `Olasılık Problem Testi 1`de işlemsel bilgi gerektiren sorularda daha başarılı oldukları ve olasılık kavramlarını açıklamada yetersiz kaldıkları, `Olasılık Problem Testi 2`de ise olasılık kavramlarını açıklamada öğrencilerin başarılarında artış görüldüğü, açık uçlu problem çözümlerinde ise yetersiz kaldıkları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Olasılık, problem çözme, kavramsal bilgi, işlemsel bilgi
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine 7th grade students' problem solving process about possibility and determine to what extent they use the terms in problem solving process. This is a qualitative study. In this study, 7th grade students' problem solving process about possibility is studied thoroughly by using case study method. The study has been carried out on 30 7th grade students. The result of the study is acquired from Probability Problem Test 1 and 2. As a result of the study, it has been observed that in Probability Test 1, 7th grade students are better with the problems which require operational knowledge but they are unable to explain the term '' Probability''. In Probability Test 2 an increase has been observed in students' ability to explain the term '' Probability'' but they are insufficient in the solving process of open-ended questions.Keywords: Probability, problem solving, terminological knowledge, operational knowledgeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin olasılıkla ilgili problem çözme süreçlerinin incelenmesi üzerine nitel bir çalışma
dc.title.alternativeA qualitative study on primary school 7th grade students' probability problem solving process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmProbabilities
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProcedural knowledge
dc.subject.ytmConceptual knowledge
dc.identifier.yokid10028103
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372131
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess