Show simple item record

dc.contributor.advisorŞanal, Fahrettin
dc.contributor.authorSari, Şeyda
dc.date.accessioned2020-12-10T12:58:02Z
dc.date.available2020-12-10T12:58:02Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297426
dc.description.abstractBugünlerde çoğu öğrenci okullarda veya dil merkezlerinde Yabancı dil olarak ingilizce öğreniminde güçlük çekmektedirler. 'İngilizce dilinde öğrenme güçlüğü' terimi bugünlerde ön plana çıkan terimlerden birtanesidir çünkü İngilizce dünya çapında bir iletişim dilidir. Bu güçlükler şu anda ortaya çıkmış olan güçlükler değildir fakat toplumdaki eğitim ihtiyacının gerekliliklerinden dolayı ingilizce dilini öğrenme güçlüğü çeken çocuklar daha da artmıştır ve hiç olmadıkları kadar ön planda olmaya başlamışlardır (Garcia,2000). Buna ek olarak, Turkiyede çocukların okullarda karşı karşıya geldikleri güçlükler üzerine çok sınırlı araştırmalar vardır. Bu yüzden araştırmanın hedefleri 1) ikinci dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde öğrencilerin karşılaştıkları güçlükler ve 2) Bu konular üzerinde daha fazla araştıma yapmak isteyen araştırmacılara ışık tutmaktır. İki(2) okuldan yirmi altı (26) öğrenci bu araştımaya katılmıştır ve görüşmeler yapılmıştır. Veri toplamak için Yarı Yapılandırılmış Görüşme Tekniği kullanılmıştır. Veriler ise Transkriptler üzerinden her satır tek tek okunarak anahtar kelimeler sayfanın sağ tarafına 'içerik analizi yönetimiyle' kaydedilmiştir ve analiz edilmiştir. Bu analizlere göre bulgular bölümünde yer alan içerikler belirlenmiştir. Bu çalışmadan ortaya çıkan sonuçlar ise 1) Öğrencilerin programlarının çok yoğun olduğu, kitaplardaki uniteleri pekiştirmeden geçtiklerinde çok zorlandıkları ve kafalarının karıştığı, 2) Anlatım tekniği haricinde öğretmenin başka herhangi bir metod veya teknik kullanmadığı, 3) Öğretmenin motivasyon szöcüklerini sınıfa ithaf etmediği ama bireysel olarak söylediği 4) Sınıfta kullanılan metodların ve tekniklerin öğrencilerin karakterlerine uygun olması gerektiği 5) İngilizce dersi için kullanılan kitapların görsel ve işitsel açılardan zenginleştirilmesi gerektiği 6) Öğrencilerin ingilizce dersine olan ilgilerinin bilgisayar-destekli programlarla arttırılması gerektiğidir. Anahtar Kelimeler: İngilizce Dili Öğrenme Güçlükleri, İkinci Dil olarak İngilizce Öğrenimi, Yabancı dil olarak ingilizce öğretimi
dc.description.abstractThere are many students worldwide having some problems in learning English as a second language in schools and language centres. Nowadays the term' English language learning difficulty' is at the forefront because English language is nearly compulsory to communicate in today's world. It is not that these difficulties have just appeared, it is because of demands of education in our society which make these children more striking and major that they have ever been (Garcia, 2000). In addition, there are very limited researches on difficulties which children face in their schools in Turkey. Therefore, this research aims 1) to define the difficulties students have while learning English language as a second language and also aims 2) to light on researcher who would like to do further research on these issues. 26 students participated and were interviewed in this research from the two schools. Semi Structured Interview Technique was used to be able to collect the data. The data were analysed by using 'content analysis technique' with which the transcripts were read line by line and then the key words were recorded on the right side of the paper then the main and subtitles were written as indicated in the findings section. The conclusions arisen from this study are: 1) Students programmes were dense, their numbers of units in the books were different and the topics totally confused them when they passed them without consolidating, 2) Teacher usually did not use any technique or method other than narrating technique during lesson, 3) Teacher often motivates students individually; saying motivation words to the class collectively is very rare, 4) The methods and techniques used should be reviewed again based on developmental characteristics of students, 5) Course books prepared to be used in English lessons should be ensured to be enriched from audio visual and audio lingual aspects, 6) Interests of students in lessons may be ensured to be increased through computer-aided education programs.Key Words: English Language, Learning difficulties, Learning English as a Second Language, Teaching English as a Foreign Language.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn analysis of difficulties which secondary school students with language learning difficulties face in english language learning process
dc.title.alternativeDil öğrenme güçlüğü çeken ilköğretim öğrencilerinin ingilizce dilini öğrenme sürecinde karşılaştıkları güçlükler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmLearning difficulty
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmSecond language learning
dc.subject.ytmSecond language teaching
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.identifier.yokid10038884
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid371154
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess