Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Oktay
dc.contributor.authorÖzdeş, Sema
dc.date.accessioned2020-12-10T12:57:56Z
dc.date.available2020-12-10T12:57:56Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297405
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin sahip oldukları bilim insanı algılarını keşfetmek ve bu algıları oluşturan faktörlerin analizini yaparak bu algıların öğrencilerin gelecekte bilim insanı olma isteklerini etkileyip etkilemediğini belirlemektir. Bu yönüyle araştırmanın fenomenografik bir yönü vardır. Araştırmaya 5. Sınıflardan 85, 6. Sınıflardan 109, 7. Sınıflardan 82, 8. Sınıflardan 101 olmak üzere toplam 377 kız öğrenci katılmıştır. Yine, araştırmaya 5. Sınıflardan 101, 6. Sınıflardan 91, 7. Sınıflardan 97, 8. Sınıflardan 80 olmak üzere toplam 369 erkek öğrenci katılmıştır. Veriler 'Aklınıza Gelen Bilim İnsanlarının Adlarını Yazınız' Testi, DAST, açık uçlu sorular ve yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Öğrencilerin yazdığı bilim insanı adları, öğrencilerin çizimleri, öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri yanıtlar ve yarı yapılandırılmış görüşmelerdeki söylemleri, görsel medya, basılı medya vb. faktörlerin öğrencilerin bilim insanı algılarını etkilediğini göstermiştir. Bununla birlikte, öğrencilerin bilim insanı imgelemlerindeki cinsiyet tercihleri ile gelecekte bilim insanı olma isteklerine yönelik herhangi bir ilişkinin mevcut olmadığı (kendisini hayal eden öğrenciler hariç) görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Bilim İnsanı Algısı, Görsel Medya, Basılı Medya, Televizyon
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determining the perceptions of middle school students towards scientists and the analyzing of the causing factors. This study is a qualitative research and 746 volunteers (Girls= 377, Boys= 369) from middle school students (Grade 5= 85, Grade 6= 109, Grade 7= 82, Grade 8= 101) participated in this study. At the end of the study it is understood that the things told by the teachers about the scientists and `the figure of mad scientist continuously studying in the lab` formed by the visual and written media have caused some girl and boy students doesn't wish to become scientists in the future. However, the findings obtained from this study disprove the claim that the preference of the girls taking place in the literature to draw male scientist has been caused by the apprehension that girl students cannot become scientists and so they do not want to be scientists in the future. There are the images of female scientists in the drawings of only 73 out of 377 girl students. The remaining 304 girls drew boy scientists; however, %63, 5 out of these female students accurately stated that they want to be scientists in the future. The remaining girl students specified that they do not sympathize with the thought of being a scientist in the future because of their various interests or of the `figure of mad scientist continuously studying in the lab`.Key Words: Scientist Image, Visual Media, Written Media, Televisionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin bilim insanı algılarının belirlenmesi ve bu algılara neden olan faktörlerin analizi
dc.title.alternativeDeterminig the perceptions of middle school students towards scientists and the analyzing of the causing factors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmScientist
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmVisual-auditory media
dc.identifier.yokid10047528
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383634
dc.description.pages303
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess