Das Bild vom Spracherwerb bei den Fremdsprachenlehrerkandidaten
dc.contributor.advisor | Tepebaşılı, Fatih | |
dc.contributor.author | Arslan, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:58:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:58:57Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297396 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Türkiye'de 8 farklı Almanca öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören 363 Yabancı dil öğretmen adayı ile Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenmekte olan 14 kursiyerin ?Yabancı dil öğretmeni? ve ?Yabancı dil? kavramlarına yönelik zihinsel imgelerine ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu sayede dil öğrenim ve öğretim süreci irdelenerek, dil öğretimini ve öğrenimini etkileyen sorunlar ortaya çıkarılmaya ve çözüm önerileri sunulmaya çalışılmıştır.Çalışmada ayrıca, günlük hayatımızın birçok alanında farkında olmadan kullandığımız metaforların önemine değinilmiş, metafor kavramı, metaforların eğitim alanında kullanımı konularına yer verilmiştir.Anahtar kelimeler: Metafor, yabancı dil, yabancı dil öğretmeni, Metafor ve Eğitim. | |
dc.description.abstract | This study tries to reveal the mental images of 363 foreign language preservice teachers who are enrolled in 8 different German education departments in Turkey and 14 Turkish as a foreign language trainee about ?foreign language teacher? and ?foreign language? concepts. Thus, the problems affecting language learning and teaching were tried to be revealed and some solutions are offered by investigating the language teaching and learning process.Also, the importance of metaphors that we use unwittingly in lots of areas was mentioned and metaphor concept and its usage in education were discussed.Keywords: Metaphor, foreign language, foreign language teacher, metaphor and education | en_US |
dc.language | German | |
dc.language.iso | de | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Alman Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | German Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Das Bild vom Spracherwerb bei den Fremdsprachenlehrerkandidaten | |
dc.title.alternative | Yabancı dil öğretmen adaylarının dil öğrenime yönelik kullandıkları metaforlar | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Metaphor | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | German | |
dc.identifier.yokid | 463110 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327406 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı |