Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztaş, Haydar
dc.contributor.authorDalbudak, Tümay
dc.date.accessioned2020-12-10T12:58:54Z
dc.date.available2020-12-10T12:58:54Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297392
dc.description.abstractBu çalışmada, Biyoloji ve Fizik öğretmenliği eğitimini seçen birinci sınıf öğrencilerinin çevreye karşı tutum ve davranışları arasında herhangi bir farklılık olup olmadığının araştırılması amaçlanmıştır.Bu amaçla biyoloji eğitimine 2011?2012 öğretim yılında kaydını yatıran biyoloji eğitimi birinci sınıf öğrencileri ile farklı çevresel tutum ve davranışlara sahip olabileceği (olumlu/olumsuz) düşünülen fizik eğitimi birinci sınıf öğrencilerinin çevreye karşı tutum ve davranışları arasında herhangi bir farklılığın olup olmadığı araştırılmıştır.Sonuçlar istatistiksel metotlar kullanılarak analiz edilmiş olup, araştırma örneklemleri arasında çevresel tutum ve davranışlar arasında farklılıklar olduğu sonucuna varılmıştır(P<0.05). Biyoloji eğitimi öğrencilerinin çevrelerinde bulunan canlıların özellikleri, bunların çevreye olan olumlu veya olumsuz etkileri hakkında fizik eğitimi öğrencilerine göre daha duyarlı oldukları saptanmıştır. Bu ölçütlerin öğretmen adaylarının farklı fen disiplinlerini seçmelerinde ana faktör olduğu kanaatine ulaşmak mümkündür.Anahtar Kelimeler: Çevresel tutum, öğretmen adayları, biyoloji ve fizik eğitimi
dc.description.abstractThe present study was aimed to look at Biology and Physics Education Department beginner students? environmental attitudes and behaviors if there is any difference between them.Fort this purpose, the individual views and thinks about environmental issues of newly enrolled (2011-2012) students of Biology and Physics Education have been detected by a previously prepared questionnaire. It was predicted from previous research clues that possible they have different view about environmental issues depend on their department choose.The results have shown that there is a statistically meaningful difference between Biology and Physics Department about their environmental attitudes and behaviors (P < 0.05). It has been detected that students who have been prefer Biology Department were oversensitive about Physics Department prefers. Further research activities could be necessary how founding results differences between two departments prefer could reflect environmental education in secondary school pupils.Key words: Environmental attitudes, teacher candidate, Biology and Physics educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBiyoloji ve Fizik öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin çevreye karşı bilgi, tutum ve çevresel davranışları
dc.title.alternativeEnvironmental, knowledge, attitudes and behaviour of biology and physics education first year students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBiology
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmPhysics
dc.subject.ytmPhysics lesson
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEnvironment identification
dc.subject.ytmEnvironmental knowledge
dc.subject.ytmEnvironmental behaviours
dc.identifier.yokid461312
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328680
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess