Show simple item record

dc.contributor.advisorTepebaşılı, Fatih
dc.contributor.authorAkman Taşdemir, Sümeyye
dc.date.accessioned2020-12-10T12:57:54Z
dc.date.available2020-12-10T12:57:54Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297379
dc.description.abstractBu araştırmanın ilk amacı eğitim fakültelerinde yabancı dil öğretiminde grup çalışmasıtekniklerinin kullanılmasının öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimi düzeylerine veöğrencilerin Almanca dört dil becerisi üzerindeki başarılarına etkisini incelemektir. Çalışmayarı deneme modellerinden öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu desene göregerçekleştirilmiştir. Deney grubu öğrencilerinin derste yapılan etkinlikler hakkındakigörüşleri incelemek için ise nitel yöntemlerden yansıtıcı günlük kullanılmıştır.Araştırma 2013–2014 öğretim yılında Necmettin Erbakan Üniversitesinde öğreniminedevam eden Almanca Öğretmenliği 3. Sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak CCTDI, Almanca Dil Becerisi Testi ve YansıtıcıGünlük kullanılmıştır.Araştırma bulguları şu şekildedir:1.Grup çalışması etkinlikleri, öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerini arttırmıştır.2. Deney grubu öğrencilerinde uygulanan grup çalışması etkinliklerinin öğrencilerindinleme becerileri, okuma becerileri, konuşmada ifade yeteneği, biçimsel doğruluk, yazmadaiçeriksel uygunluk ve iletişimsel düzenleme becerilerini geliştirmede etkili olmuştur.3. Grup çalışması etkinliklerin eleştirel düşünme eğilimlerinin alt boyutu olan gerçeği arama/sorgulayıcı düşünme becerisi düzeyini arttırmıştır.4. Grup çalışması etkinliklerin eleştirel düşünme eğilimlerinin alt boyutu olan açıkfikirlilik düşünme becerisi düzeyini arttırmıştır.5. Grup çalışması etkinliklerin eleştirel düşünme eğilimlerinin alt boyutu olan analitikdüşünme becerisi düzeyini arttırmıştır.6. Grup çalışması etkinliklerin eleştirel düşünme eğilimlerinin alt boyutu olan sistematikdüşünme becerisi düzeyini arttırmıştır.7. Grup çalışması etkinliklerin eleştirel düşünme eğilimlerinin alt boyutu olan meraklılıkdüşünme becerisi düzeyini arttırmıştır.8. Deney grubundaki öğrencilerin tuttukları yansıtıcı günlükten elde edilen nitel verilerbaşarı testinden elde edilen sonuçlar ile paralel bir şekilde öğrencilerin derse karşı ilgilerinin arttığını ortaya koymuştur.Anahtar Kelimeler:Eleştirel Düşünme Eğilimi ve Düzeyi, CCDTI, Grup çalışmasıteknikleri, Almanca Dil Becerisi Testi, Almanca konuşma, yazma, okuma, dinleme becerileri
dc.description.abstractThe first objective of the present research is to investigate the effect of the groupworking techniques on students'critical thinking tendency levels studyingin foreign languageteaching departments of education faculties. Another purpose of the study is to reveal theeffectof the applied group working techniques applied onstudents'four language skills inGerman language.1.Group work activities that are applied increased students' critical thinkingtendencyand skills.2.Group work activities that are applied on experiment group students have beeneffective in improving students' following skills; listening, reading, expressive, formalcorrectness,contextualwriting suitability and communicative editing.3. The group work activities applied has shown an increase in students'critical thinkingtendency regarding the sub-dimension of search for truth/ questioning the truththinking skilllevel.4. The group work activities applied has shown an increase in students'critical thinkingtendency regarding the sub-dimension of open-mindedness thinking skill level.5. The group work activities applied has shown an increase in students'critical thinkingtendency regarding the sub-dimension of analytical thinking skill level.6. The group work activities applied has shown an increase in students'critical thinkingtendency regarding systematicthinkingskill level sub-dimension.7. The group work activities applied has shown an increase in students'critical thinkingtendency regarding curiousness thinking skill level.8. The qualitative data obtained from students' reflective journals in the experimentalgroup wereconsistent with the achievement test results showing students' increasing interestin class.Keywords: Critical Thinking Tendency and Its Level, CCDT, Group work techniques,German Language Skills Test, German speaking, writing, reading, listening skillsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil dersinde grup çalışması tekniklerinin öğrencilerin Almanca dersinde başarı ve eleştirel düşünme eğilimleri üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effects of group working techniques on the success and critical thinking dispositions of students who learn German in foreign language lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmGroup work
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmGerman lesson
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.identifier.yokid10056935
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383651
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineAlman Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess