Ayla Çınaroğlu`nun çocuk romanlarında dilin kullanımı ve evrensel değerler
dc.contributor.advisor | Toprak, Funda | |
dc.contributor.author | Arisoy, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:57:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:57:53Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297377 | |
dc.description.abstract | Bu tez, çocuk edebiyatı yazarlarından Ayla Çınaroğlu'nun çocuk romanlarında dilin kullanımı ve evrensel değerler üzerine bir çalışmadır. Çalışmamızda Çınaroğlu'nun Mago ve Tülüş adlı eserleri incelenmiştir. İncelemeyi yapmaktaki amacımız, değerler eğitimini ve değerler eğitiminin gerekliliğini açıklamak, çocuk edebiyatı alanında birçok eser veren Ayla Çınaroğlu'nun Mago ve Tülüş adlı iki çocuk romanında evrensel değerleri tespit etmek ve yazarın romanlarda kullandığı söz varlığını –deyim, atasözü, ikileme- belirlemektir.Çalışmada, ilk olarak her iki romandan beş yüzer kelimelik dört örneklem oluşturulmuştur. Seçilen örneklemlerde söz varlığı ögeleri -deyimler, atasözleri, ikilemeler- tespit edilmiştir. Daha sonra Millî Eğitim Bakanlığına ait programlarda ve alandaki diğer çalışmalarda adı geçen evrensel değerlerin romanlardaki örnekleri paylaşılmıştır.Nitel araştırma tekniklerinden tarama tekniğiyle sürdürülen bu çalışmada, Ayla Çınaroğlu'nun dili nasıl kullandığı ve romanlarında yer alan evrensel değerler üzerinde durulmuştur.Anahtar Kelimeler: Değerler Eğitimi, Söz varlığı, Ayla Çınaroğlu, Çocuk Edebiyatı. | |
dc.description.abstract | This paper is a study on the usage of the language and the universal values in Ayla Çınaroğlu's novels for children. Çınaroğlu's novels named Mago and Tüliş are studied in the paper. Our aim in this study is to explain the education of values and the need for it, to identify the universal values in Ayla Çınaroğlu's novels Mago and Tülüş, who has lots of works on children's litareture and to examine her studies according to the principles of children's litareture by defining her usage of language- vacubulary items.In the study 500 -word- for samples are choosen frem both of the novels at first. The vocabulary items in the choosen samples- idioms, proverbs and handiadyoins- are identified. Then, the universal values taking place in the programs by ministry of education and other studies in the literature are looked for in the novels.The importance of the values education in the novels for children is focused on in the study, made by using scanning techniques. It is also suggested that the works of litareture for children should aim to enrich their vocabulary.Key Words: Education of Values, Vocabulary, Ayla Çınaroğlu, Children's Litareture. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Ayla Çınaroğlu`nun çocuk romanlarında dilin kullanımı ve evrensel değerler | |
dc.title.alternative | The use of language and universal values i̇n the novels for children by Ayla Çınaroğlu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Children’s literature | |
dc.subject.ytm | Children's books | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Çınaroğlu, Ayla | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.subject.ytm | Language | |
dc.subject.ytm | Language usage | |
dc.identifier.yokid | 10041113 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 372159 | |
dc.description.pages | 170 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |