dc.contributor.advisor | Özçimen, Aycan | |
dc.contributor.author | Üstün, Emre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:57:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:57:53Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297375 | |
dc.description.abstract | Okul çalgılarının ilköğretim müzik dersi kazanımlarına ulaşmasında hangiçalgı (blok flüt, bağlama, gitar) daha etkilidir? problemine yönelik uygulamanınçalışma grupları üzerindeki etkisini belirlemek üzere yapılan bu çalışma deneysel birçalışmadır. Araştırmanın tutarlı ve anlamlı sonuçlar vermesi adına deneysel desenkullanılmış ve `öntest-sontest` modeli seçilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu Nevşehir İli 75. Yıl İlköğretim Okulunun üçşubeden oluşan 6. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. İlköğretim ders müfredatıincelenerek, yardımcı kaynaklar taranarak ve uzman görüşlerinden faydalanılarak 3çalgının kazanımlar üzerindeki etkisini incelemek için 6. sınıf 2012-2013 eğitimöğretim yılı müzik dersi kazanımlarından 11 tanesi belirlenmiştir. Belirlenenkazanımlar her sınıfa farklı bir çalgı ile (blok flüt, bağlama, gitar) uygulanmış ve herhafta bir kazanıma yer verilmiştir. Blok flüt, bağlama ve gitar çalgılarının, müzikdersi kazanımlarına etkisini ortaya çıkarmak amacıyla uzman görüşlerindenfaydalanılarak bilişsel giriş davranışları (ön öğrenmeler) testi ve başarı testihazırlanmıştır. 3 sınıf ve 73 öğrenciden oluşan çalışma grubuna ön test uygulanmış,11 haftalık eğitim sürecinin ardından son test uygulanarak bulgular incelemeyealınmıştır. Ayrıca 11 haftalık çalışmanın kamera kayıtları üç uzman tarafındanincelenerek görüşleri alınmıştır. Deney grubunu oluşturan her bir sınıfın kazanımlarıöğrenme ve uygulama beceri düzeyleri Başarı Testi ve 5'li Likert tipi derecelendirmeölçeği ile değerlendirilmiştir. Deney sonucunda elde edilen veriler SPSS istatistikprogramı ile One Way Anova, Pearson Korelasyon, Levene, Shapiro-Wilks,Kruskall-Wallis Varyans ve Scheffe testi kullanılarak değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda kazanımlar üzerinde her üç çalgının da etkili olduğugörülmektedir. Ön test – son test sonuçlarının karşılaştırılması, uzman görüşleri veuyum tablosu incelendiğinde üç çalgının da farklı kazanımlarda başarı seviyesiniarttırdığı; fakat gitar çalgısının 6. sınıf müzik dersi kazanımlarında, çok büyük birfarklılık tespit edilmemekle birlikte, daha etkili olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Okul Çalgıları, İlköğretim, Kazanımlar, Müzik Dersi. | |
dc.description.abstract | This study which has been conducted to define the impact of experimentalintervention on experiment groups aimed at the question of 'Which instrument ismore effective on school instruments' (recorder-block flute, bağlama, guitar) reach toprimary school music class acquisitions?' is an experimental study. In order that theresearch reaches to consistent and sensible results, an experimental design has beenemployed and `pretest – posttest` model has been preferred.The work group of the research consists of 6th grade students of threedifferent groups/branches in 75. Yıl Primary School in the city of Nevşehir. Primaryschool curriculum has been examined, supplementary resources have been reviewed,and expert views have been asked; and finally 11 of 6th grade 2012-2013 school yearmusic class acquisitions have been determined to examine the impact of 3instruments on acquisitions. The determined acquisitions have been applied with adifferent instrument (recorder, bağlama, guitar) in each class and one instrument hasbeen used every week. In order to discover the impact of recorder, bağlama, andguitar on music class acquisitions, cognitive entry behaviors (pre-acquisitions) testand performance test have been designed by using expert view. Pretest has beenapplied to work group which constitutes of 73 students and 3 classes and after 11-week education process, post test has been applied and findings have been examined.viiiIn addition, video recordings of 11-week study have been examined by three expertsand their views have been asked. Acquisitions and level of learning and practiceskills of each of the classes which constitute the experiment group have beenevaluated via Achievement Test and 5-point Likert scale. Data gathered via theexperiment have been analyzed via SPSS statistical software with One WayANOVA, Pearson's Correlation, Levene, Shapiro-Wilks, Kruskal-Wallis, Variance,and Scheffe tests.In the results of the research, it has been observed that all of the threeinstruments have an impact on acquisitions. When the comparison of pretest-posttestresults, expert views and table of compliance are examined, it can be seen that all ofthe three instruments increase the level of success, however the guitar have a slightlystronger impact on 6th grade music class acquisitions.Keywords: School Musical Instruments, Primary Education, Acquisitions,Music Class | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Okul çalgılarının ilköğretim müzik dersi kazanımlarına ulaşmadaki etkililiğinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The examination of the impact of school musical instruments on primary school music class' reach to its acquisitions | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | School music | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 10043078 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 372167 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı | |