İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi başarılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | İlik, Aslan | |
dc.contributor.author | Tanir, Halil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:57:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:57:51Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297368 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinde Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutum (FTDYT) ile akademik başarı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesidir. Çalışmanın örneklemi 2011-2012 eğitim öğretim yılında Konya ili merkez ilçelerinde (Selçuklu, Meram, Karatay) 10 farklı ilköğretim okulunda rastgele örneklem yöntemi ile ulaşılan 530 (n=259 kız, yaş=13.98±0.49 ve n=271 erkek, yaş=14.04±0.46) gönüllü 8. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır.Öğrencilerin FTDYT'lerinin değerlendirilmesinde Nuhoğlu (2008) tarafından geliştirilen ve geçerlilik güvenilirlik çalışmaları yapılan ölçekten yararlanılmıştır. Akademik başarının ölçütü olarak öğrencilerin 2010, 2011 ve 2012 yılının Haziran ayında yapılan Seviye Belirleme Sınavı'ndaki (SBS) Fen ve Teknoloji dersi net sayıları (FTDNS) kullanılmıştır.Çalışmada öğrenciler arasında cinsiyet ve yaşa göre SBS 6-7 ve 8'deki FTDNS'leri açısından anlamlı bir farklılığın olmadığı (p>0.05); ancak kardeş sayısı, anne ve baba eğitim düzeyi açısından anlamlı bir farklığın olduğu anlaşılmaktadır (p<0.05). Ayrıca öğrenciler arasında cinsiyet ve yaşa göre FTDYT açısından anlamlı bir farklılık görülmezken (p>0.05); kardeş sayısı, anne ve baba eğitim düzeyi açısından anlamlı bir farklılık görülmüştür (p<0.05).Öğrencilerin FTDYT'leri ile SBS 6-7 ve 8'deki FTDNS'leri arasında pozitif çok zayıf bir ilişkinin olduğu anlaşılmıştır (sırasıyla r=0.246; r=0.225 ve r=0.261; p<0.05). Cinsiyete göre erkeklerin FTDYT'leri ile SBS 6-7 ve 8'deki FTDNS'leri arasında pozitif zayıf bir ilişkinin olduğu görülürken (sırasıyla r=0.361; r=0.384 ve r=0.366; p<0.05); kızların FTDYT'leri ile sadece SBS 8'deki FTDNS'leri arasında pozitif çok zayıf bir ilişki olduğu görülmüştür (r=0.126; p<0.05).Sonuç olarak ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinde FTDYT ile SBS 6-7 ve 8'deki FTDNS arasında çok zayıf bir ilişkinin olduğu anlaşılmaktadır. Çalışmada FTDYT ile FTDNS arasında her ne kadar pozitif zayıf bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmış olsa da; Fen ve Teknoloji derslerinde öğrencilerin derse yönelik tutumlarının belirlenmesi ve olumlu tutum geliştirmelerini sağlayacak öğrenme etkinliklerine yer verilmesi öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersi yazılılarındaki puanların ve SBS'deki FTDNS'lerin artışına katkı sağlayabilir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is evaluating the relationship between academic success and attitudes of 8th grade students to science and technology lessons (ASTL). The study sample of this work occurs from 530 (n= 259 girl, age= 13.98± 0.49 and n=271 boys, age=14.04±0.46) volunteers who are chosen randomly from 8th grades of 10 different primary schools in central districts of Konya (Selçuklu, Karatay, Meram).While evaluating ASTL's of the students the scale which were developed and reliability and validity works made by Nuhoğlu (2008) have been used. Student's Science and Technology question points (STQP) in Placement Exams made in 2010, 2011 and 2012 June was used as a measure of academic achievement.In the study it is understood that there is not any significant difference in 6-7 and 8th grade placement exams STQP's of the students by gender and age but it is understood that there is a significant difference in terms of parents education level, number of siblings (p<0.05). Also there is not any significant difference between students in terms of age and gender for ASTL; a signficant difference seen in terms of number of siblings and parents education level (p<0.05).It is understood that there is a positive weak relationship between student's STQP's and ASTL's in placement exams 6-7 and 8th grades (in order r=0.246; r=0.225 and r=0.261; p<0.05). By gender, there is a positive weak relationship between boys' STQP's with ASTL's in placement exams 6-7 and 8 (in order r=0.361; r=0.384 and r=0.366; p<0.05), there is very weak positive relationship between girls' STQP's with ASTL's in 8th grade placement exam (r=0.126; p<0.05).As a result, it is understood that there is very weak relationship between STQP's with ASTL's in placement exams 6-7 and 8th grade in 8th grade primary school students. Although there is a positive weak relationship between ASTL with STQP, determination of students attitudes to lessons of Science and Technology and giving place to the learning activities which enable them to develop a positive attitude to lessons may contribute to the increase of students' STLP's in placement exams and written exam scores in Science and Technology lesson. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi başarılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The relationship between academic success and attitudes of the 8th grade students to science and technologhy lessons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Course success | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.identifier.yokid | 10058170 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 383627 | |
dc.description.pages | 59 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |