Güzel sanatlar lisesi bireysel ses eğitimi dersi öğretim programının uygulamasında karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri ile incelenmesi
dc.contributor.advisor | Töreyin, Ayşe Meral | |
dc.contributor.author | Yiğit, Vahide Bahar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:57:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:57:50Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297364 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Bireysel Ses Eğitimi Dersi Öğretim Programının uygulaması sırasında karşılaşılan sorunları öğretmen görüşlerine dayanarak tespit edilmesini konu alan nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Yapılan bu araştırma, MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından 392 sayı ve 08.12.2006 tarihinde yürürlüğe konulan BSE öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan sorunları tespit etmek amacıyla öğretim programının uygulayıcısı olan öğretmenlerle yapılan görüşmelerin analizi sonucunda gerçekleştirilmiştir.Konu ile ilgili bilgilere ulaşabilmek için, kaynak taraması `standartlaştırılmış açık uçlu görüşme` tekniği kullanılmış, böylece çalışmaya konu olan ortam veya olayların gerçekçi ve bütüncül bir şekilde incelenmesi sağlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve 8 adet açık uçlu görüşme sorusundan oluşan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır.Görüşme formlarından elde edilen bütün veriler betimsel analiz ve içerik analizi yapılarak yüzde - frekans değerlerini içeren tablolara dönüştürülmüş ve bazı özgün düşünce ve görüşlerin sunulması amacıyla da zaman zaman doğrudan alıntılara yer verilmiştir. İçerik analizi esnasında verilerin geçerlilik ve güvenirliğini sağlamak için bir uzman ile çalışılmış ayrı ayrı analiz yapıldıktan sonra verilerin % 96 oranında eşleştiği tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular yorumlanmış ve araştırmanın sonucunda bireysel ses eğitimi dersinin uygulaması sırasında sorunlar yaşandığı, ders saatinin yetersiz bulunduğu, dersin bulunduğu dönemden daha önceki dönemlerde de okutulması gerektiği, öğretim programında bulunan alana özgü becerilerin kazanımlarının yeteri kadar sağlanamadığı tespit edilmiştir. Bireysel ses eğitimi dersinin amacına ulaşacak şekilde işlenebilmesi için, öğretmenlere yönelik bir kılavuz kitap hazırlanması, dersin öğrencilerle haftada 2x2 ( bir ders saatinde 2 öğrenciyle haftada 2 saat) olarak yapılması ve dersin okulun ilk yıllarından itibaren okutulması önerilmiştir. Anahtar kelimeler: Ses Eğitimi, Güzel Sanatlar Lisesi, Öğretim Programı | |
dc.description.abstract | This study is a descriptive research in which qualitative research methods are used in order to analyze the problems that occur throughout the application of the individual voice training course in the fine arts high school by depending upon teachers' views. The research is based on teachers' interviews who have worked in these schools and applied this course according to the law of 392 the ministry of national education board of education and discipline, and the program of individual voice training which had been put into action in 08.12.2006 in order to show off positive and negative situations. As far as the method of this study is concerned, literature review and standardized open ended interview are used in order to reach a realistic and totalized analysis. In this research, a form is used as data collection tool which is composed of eight open ended questions together with a personal information form.The data attained from the forms are converted into tables that contain percentage and frequency after a descriptive and contextual analysis. Also, there are quotations in order to present the original thoughts and views. To provide validity and reliability of the contextual data, the study is consulted to an expert and after the analysis it is explored that %96 of the data is identified one by one. At the end, the final data is interpreted and concluded that there are some problems such as unsatisfactory course hours, necessity of the repetition of class, and gaining skills throughout the application of the course. In order to reach the goals of voice education course, the teachers should use a hand book, the class hours should be doubled, and the course should be applied from the beginning of the school. Key words: Voice training, Fine arts high school, Teaching programme | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Güzel sanatlar lisesi bireysel ses eğitimi dersi öğretim programının uygulamasında karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri ile incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of the problems that are occurred in the course of individual voice trai̇ni̇ng program application with teacher interviews in the fine arts high school | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Fine arts high schools | |
dc.subject.ytm | Voice training | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.identifier.yokid | 10048233 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 383622 | |
dc.description.pages | 161 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |