Sosyal bilgiler öğretim programlarındaki değerlerin kazandırılmasında sivil toplum kuruluşlarının üstlenebilecekleri roller
dc.contributor.advisor | Özdemir, Hacı Ahmet | |
dc.contributor.author | Altay, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:57:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:57:49Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297363 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf sosyal bilgiler programındaki değerlerle ilgili kazanımların öğrencilere kazandırılmasında sivil toplum örgütlerinin rollerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden saha taraması kullanılmıştır. Araştırma verileri hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu yardımı ile yapılan STK üyeleri ile görüşmelerden ve yapılan literatür taramasından elde edilmiştir. Hazırlanan görüşme formu ile ilgili olarak üç eğitim bilimleri uzmanının görüşüne başvurulmuş ve bu görüşler doğrultusunda form oluşturularak gerekli sivil toplum kuruluşu yetkilileri ile değerler ve ahlaki değer eğitimi konusunda görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye'de faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşları örneklemi ise görüşme fırsatı bulunabilinen sekiz adet sivil toplum örgütü oluşturmaktadır. Araştırma ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf sosyal bilgiler ders kapsamında yer alan değerlerle sınırlıdır.Yapılan araştırma sonucunda bulgular incelendiğinde toplumumuzda günden güne hızla artan ahlaki bir yozlaşmanın olduğunu verilen istatistikî değerler yardımı ile görülmektedir. Ayrıca gerek toplum olarak gerekse sivil toplum örgütleri, aileler ve okullar olarak değerlerin hayatımızdaki önemi tam olarak anlaşılamamış ve durumun ciddiyetinin kavranamadığı görülmektedir. Bu konuda önemli bir rol üstlenmesi gereken sivil toplum örgütlerinin değerler ve ahlâki değer eğitimi konusunda ciddi bir çalışma yürütmedikleri bu konunun ciddiyetinin kavranamadığı, ileriye yönelik yapmış oldukları kurum planlamalarında ahlâki değer eğitimi ile ilgili elle tutulur bir plan-proje içerisinde olmadıkları gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler programı, değerler, değerler eğitimi, ahlaki değerler, Sivil Toplum Kurumu. | |
dc.description.abstract | This research was implemented in order to detect the ethical values and the roles which were or would be taken on by Non-Governmental Organizations (NGO) for the detection and implementation of these values in the Social Studies Curriculum at primary school level. Field study, a means of qualitative research, was utilized in the research. The data to be gathered have been collected from the literature study and the interviews with the NGO members by means of a prepared semi-structured interview form. The educational advice of three educational studies experts was asked about the form and it was prepared in accordance with that advice in order to implement the required interviews with the NGOs on the teaching of ethical values. The universe of the study is composed of Social Studies lesson at primary school level, and the samplings are again composed of Social Studies lesson at 6th, 7th and 8 grades at primary school level.When the results of this study are taken into account, it can be seen that there is a day-by-day increasing ethical corruption in our community which is apparent in the statistical data. Moreover, neither the community nor the NGOs, the families and the schools have grasped the importance of the ethical values in our lives in their real meaning, which shows that the seriousness of the topic is still in the air. It was observed that the NGOs, which should take an important responsibility on, have neither done any serious study on this topic nor have taken this topic into account while doing their progressive organizational planning in the form of any hands-on plan or project work. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretim programlarındaki değerlerin kazandırılmasında sivil toplum kuruluşlarının üstlenebilecekleri roller | |
dc.title.alternative | The roles that non-govermental organizations can play to help gain the values in educational programmes for social studies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Nongovernmental organizations | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.identifier.yokid | 10035749 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 372154 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |