Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, İsmail
dc.contributor.authorBekmezci, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-10T12:57:48Z
dc.date.available2020-12-10T12:57:48Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297361
dc.description.abstractBu araştırmada, cinsiyet, anne-baba eğitim durumları ve günlük internet kullanım sürelerine göre öğrencilerin bilimsel tutumu, bilgisayar kaygısı, eğitsel internet kullanımı, problemli internet kullanımı ve akademik başarısı arasındaki ilişki analiz edilmiştir. Öğrencilere 4 adet ölçek uygulanmıştır. Kullanılan 4 ölçeğin toplam 13 alt boyutu bulunmaktadır. Ölçeklerle beraber ölçeklere ait alt boyutlar çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Ayrıca geliştirilen bir yapısal eşitlik modeli ile öğrencilerin bilimsel tutumu, bilgisayar kaygısı, eğitsel internet kullanımı, problemli internet kullanımı ve akademik başarısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma grubunu, Konya merkezde bulunan iki ortaokulda öğrenim gören 365 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin bilimsel tutumu, bilgisayar kaygısı, eğitsel internet kullanımı, problemli internet kullanımı ve akademik başarısı çeşitli değişkenler (cinsiyet, anne-baba eğitim durumları ve günlük internet kullanım sürelerine göre) göz önüne alınarak incelenmiş ve anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Geliştirilen modelde öğrencilerin bilimsel tutumları arttıkça, akademik başarılarının pozitif yönlü arttığı bulunmuştur. Öğrencilerin eğitsel internet kullanımı arttıkça, akademik başarıları da pozitif yönlü artmıştır. Öğrencilerin problemli internet kullanımları ile akademik başarıları arasında ters bir orantı olduğu görülmüştür. Öğrencilerin problemli internet kullanımı artarken, bilimsel tutumlarının azaldığı görülmüştür. Bilgisayar kaygısı artışının, bilimsel tutumu olumsuz yönde etkilediği bulunmuştur. Problemli internet kullanımı artışı, eğitsel internet kullanımını da pozitif yönlü artırmıştır. Bilgisayar kaygısı artışının problemli internet kullanımını olumsuz yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bilgisayar kaygısı artışının, eğitsel internet kullanımını olumsuz yönde etkilediği bulunmuştur. Bilgisayar kaygısı artışının akademik başarıyı dolaylı olarak olumsuz yönde etkilediği bulunmuştur. Eğitsel internet kullanımı arttıkça, dolaylı olarak bilimsel tutumun da arttığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Bilimsel tutum, eğitsel internet kullanımı, bilgisayar kaygısı,problemli internet kullanımı, modelleme, akademik başarı.
dc.description.abstractIn this research, students' scientific attitude, computer anxiety, educational use of the Internet, academic achievement, and problematic use of the Internet were analyzed based on gender, parents' educational level and daily access to the Internet. A total of four scales were implemented. These four scales include a total of 13 sub-dimensions. The scores from these scales and their subscales were studied in terms of various variables. In this research, a structural equation model was also developed to find out the relationship between the students' scientific attitude, computer anxiety, educational use of the Internet, the problematic use of the Internet, and academic achievement. The research group involves 365 students from two middle schools which are located in the center of Konya. In the research students' scientific attitude, computer anxiety, educational use of the Internet, the problematic Internet use and academic achievement (gender, parent educational level, and daily access to the Internet) were investigated based on various variables and so significant relations were found. The developed model showed that when the scientific attitudes of the students increase, their academic successes also rise. Students' educational use of the Internet is positively correlated with their academic accomplishments. Students' academic achievement and problematic Internet use is found to be negatively related. While students' problematic Internet uses increase, their scientific attitudes reduce. The computer anxiety has a negative impact on the scientific attitude. Problematic use of the Internet is positively correlated with the educational use of the Internet while the computer anxiety is negatively correlated with the problematic Internet use. Computer anxiety is also negatively correlated with the educational use of the Internet and the academic success. In addition, the findings show that the increase in the educational use of the Internet is indirectly related to the increase in the scientific attitude.Key Words: scientific attitude, educational use of the Internet, Computer anxiety,problematic use of the Internet, modeling, academic achievement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin akademik başarı ve bilimsel tutumlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of academic achievement and scientific attitudes of secondary school students with different variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmComputer anxiety
dc.subject.ytmCognitive behaviours
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10036180
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372155
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess