GeoGebra yazılımı ile geometri öğretiminin geometri ders başarısına ve geometri öz-yeterliğine etkisi
dc.contributor.advisor | Erdoğan, Ahmet | |
dc.contributor.author | Balci Şeker, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:57:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:57:46Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297359 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma 9. sınıf geometri dersi müfredatında yer alan çember ve daire öğrenme alanında, dinamik matematik yazılımı GeoGebra'nın öğrenci ders başarısına ve öz-yeterliğine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç için, çalışma grubu Konya'nın Derbent ilçesinde bulunan bir lisede öğrenim gören öğrencilerden seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunda 25'i deney, 25'i kontrol grubu olmak üzere toplam 50 öğrenci yer almıştır. Kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemi ile dersler işlenirken, deney grubunda ise GeoGebra yazılımı ile bilgisayar destekli öğretim yöntemiyle dersler işlenmiştir. Çalışmanın deseni ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntemdir. Üç hafta süren uygulamaların ardından elde edilen verilerin analizi sonucu deney ve kontrol gruplarının başarıları arasında GeoGebra yazılımı yardımıyla ders işleyen deney grubu lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Ayrıca, GeoGebra yazılımı ile bilgisayar destekli öğretim öğrencilerin geometri öz-yeterliklerini de pozitif yönde etkilemiştir.Anahtar Kelimeler: Dinamik Geometri, GeoGebra, Başarı, Öz-Yeterlik | |
dc.description.abstract | This study was done for the purpose of examining the effect of dynamic mathematics software GeoGebra upon lesson achievement and self-efficacy of the students in the subject of Circle which is a topic of 9th grade Geometry syllabus. Fort this purpose, working group was chosen from the students of a high school in Derbent which is a county of Konya. The study groups of 50 students, 25 students as experimental group and 25 students as control group. While traditional education method was practiced in the control group, computer assisted teaching method by GeoGebra was practiced in the experimental group. The design of the study is quasi-experimental method with pre-test and post-test of control group. After the practices which had lasted three weeks, in the consequences of analysis of obtained data, a significant difference was discovered between the achievements of the control and experimental groups. Besides, computer assisted teaching method by GeoGebra affected geometry self-efficacies of the students positively.Key Words: Dynamic Geometry, GeoGebra, Achievement, Self-Efficacy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | GeoGebra yazılımı ile geometri öğretiminin geometri ders başarısına ve geometri öz-yeterliğine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of teaching geometry with GeoGebra software on geometry lesson achievement and geometry self-efficacy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Geometry | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Course success | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | GeoGebra | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.identifier.yokid | 10039425 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 372135 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |