Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, Ahmet
dc.contributor.authorBalci Şeker, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-10T12:57:46Z
dc.date.available2020-12-10T12:57:46Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297359
dc.description.abstractBu çalışma 9. sınıf geometri dersi müfredatında yer alan çember ve daire öğrenme alanında, dinamik matematik yazılımı GeoGebra'nın öğrenci ders başarısına ve öz-yeterliğine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç için, çalışma grubu Konya'nın Derbent ilçesinde bulunan bir lisede öğrenim gören öğrencilerden seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunda 25'i deney, 25'i kontrol grubu olmak üzere toplam 50 öğrenci yer almıştır. Kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemi ile dersler işlenirken, deney grubunda ise GeoGebra yazılımı ile bilgisayar destekli öğretim yöntemiyle dersler işlenmiştir. Çalışmanın deseni ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntemdir. Üç hafta süren uygulamaların ardından elde edilen verilerin analizi sonucu deney ve kontrol gruplarının başarıları arasında GeoGebra yazılımı yardımıyla ders işleyen deney grubu lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Ayrıca, GeoGebra yazılımı ile bilgisayar destekli öğretim öğrencilerin geometri öz-yeterliklerini de pozitif yönde etkilemiştir.Anahtar Kelimeler: Dinamik Geometri, GeoGebra, Başarı, Öz-Yeterlik
dc.description.abstractThis study was done for the purpose of examining the effect of dynamic mathematics software GeoGebra upon lesson achievement and self-efficacy of the students in the subject of Circle which is a topic of 9th grade Geometry syllabus. Fort this purpose, working group was chosen from the students of a high school in Derbent which is a county of Konya. The study groups of 50 students, 25 students as experimental group and 25 students as control group. While traditional education method was practiced in the control group, computer assisted teaching method by GeoGebra was practiced in the experimental group. The design of the study is quasi-experimental method with pre-test and post-test of control group. After the practices which had lasted three weeks, in the consequences of analysis of obtained data, a significant difference was discovered between the achievements of the control and experimental groups. Besides, computer assisted teaching method by GeoGebra affected geometry self-efficacies of the students positively.Key Words: Dynamic Geometry, GeoGebra, Achievement, Self-Efficacyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGeoGebra yazılımı ile geometri öğretiminin geometri ders başarısına ve geometri öz-yeterliğine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of teaching geometry with GeoGebra software on geometry lesson achievement and geometry self-efficacy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmGeometry
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmCourse success
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmGeoGebra
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10039425
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372135
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess