Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbulut, Yusuf
dc.contributor.authorSilleli Ömür, Çiğdem
dc.date.accessioned2020-12-10T12:57:44Z
dc.date.available2020-12-10T12:57:44Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297356
dc.description.abstractBu araştırmada müzik eğitiminde, çocuk şarkıları incelenerek, tonal ve modal ezgilerin öğrenme düzeyinde oluşturduğu farklılıklar araştırılmıştır.Gözlem yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, karar ses, ölçü sayısı ve tartım yapısı açısından eşleştirilen 10 parça, seçilen gözlem grubuna öğretilerek tonal ve modal ezgilerin öğrenme düzeyinde oluşturduğu farklılıklar gözlenmiştir.Araştırma grubu Ankara Yenimahalle Mürüvet Bekir Elmaağaçlı Ortaokulu 6/A sınıfı olarak sınırlandırılmıştır. Bu gruba eşleştirilen 5 tonal 5 modal parça öğretilerek kayıt altına alınmıştır. Uzman görüşleri alınarak değerlendirme ölçeği oluşturulmuş, oluşturulan bu ölçek yine uzmanlar tarafından değerlendirildikten sonra analiz edilmiştir. Çıkan verilere göre sonuç ve öneriler sunulmuştur.Araştırmada tonal ezgilerin ve modal ezgilerin öğrenme düzeyleri araştırılarak hangisinin daha kolay öğrenildiği tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırma sonucunda anlamlı farkılılık bulunmamıştır. Çıkan verilere göre okul müzik kitaplarında yer alan eserlerin bu sonuçlar doğrultusunda tekrar gözden geçirilerek yeniden oluşturulması umut edilmektedir.Anahtar Kelimeler:Tonal, Modal ve Okul ġarkıları
dc.description.abstractWith this thesis; the differences of tonal and modal melodies on their effects on learning levels are studied through musical education and children's songs.In this research utilizing observation technique; 10 songs that are matched in terms of sound, meter and rhythm structure are taught to the selected test group and the differences of tonal and modal melodies on the learning levels are observed. The research group is limited to Classroom 6/A in Ankara Yenimahalle Mürüvet Bekir Elmaağaçlı Middle School. Five tonal and five modal corresponding songs are taught to the group and recorded. The rating scale is established with expert opinion, and the scale is evaluated and analyzed. Results and recommendations are provided as per the output data. In this study, it is attempted to determine which one is learned easier by searching the learning level of tonal and modal melodies.For the outcome of the study, there is no significant differences. According to data outputs, it is hoped to regenerate musical pieces ,which is located in the school music books, by inspecting in accordance with these outputs.Keywords: Tonal, Modal, School Songsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTonal ve modal ezgilerin öğrenme düzeyi arasında farkın ölçülmesi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on calculating the differences between tonal and modal melody learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmMelody
dc.subject.ytmLearning level
dc.subject.ytmChild songs
dc.subject.ytmTonal
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic learning
dc.identifier.yokid10064627
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407548
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess