Lise öğrencilerinde akademik ertelemenin algılanan anne baba tutumlarına göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Traş, Zeliha | |
dc.contributor.author | Yatgin, Soner | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:57:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:57:39Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297347 | |
dc.description.abstract | Lise öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının, algılanan anne ve baba tutumları açısından incelendiği araştırma, genel tarama modelindedir. Çalışma grubunu 2012-2013 eğitim öğretim yılında Konya/Yunak ilçesindeki dört lisede öğrenim görmekte olan 312 kız ve 351 erkek öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında kullanılacak verileri elde etmek için Kişisel Bilgi Formu, Anne-Baba Tutum Ölçeği ve Akademik Erteleme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi, tukey testi ve regresyon analizi yapılmış olup, analizlerde SPSS 16.0 kullanılmıştır. Bulgularda akademik erteleme davranışı puanları cinsiyete göre erkek öğrenciler lehine anlamlı bulunmuştur. Anne ve baba tutumlarını koruyucu – istekçi ve otoriter algılama boyutları ile akademik erteleme arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Algılanan anne ve baba tutumlarının akademik erteleme davranışının yordayıcısı olduğu bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Akademik Erteleme, Anne Tutumları, Baba Tutumları | |
dc.description.abstract | This study examines the academic procrastination behavior of high school students in terms of the perceived parental attitudes in accordance with general survey model. The study group of research consists of the 2012-2013 academic year on 312 female and 351 male high school students from four high schools in Yunak, Konya. 'Personal Information Form' for obtaining some personal information of students who took part in the research, 'Parental Attitude Scale' for designating the perceived parental attitudes, and 'Procrastination Scale' in determining the scores of procrastination behavior have been used. T-test, one-way variance analysis, tukey's test and regression analysis have been used in order to analyze the data. SPSS 16.0 statistical program in the computer laboratory settings has been utilized in order to analyze statistical analysis of the data.The findings illustrate that the scores of academic procrastination behavior has been found significantly relevant according to gender variable for male students. Accordingly, there is a positive relation between the protector – demanding and authoritarian perception dimensions ofparental attitudes and academic procrastination behavior. Furthermore, the perceived parental attitudes has been found the predictor of the academic procrastination behavior. Key Words: Academic Procrastination, Maternal Attitudes, Paternal Attitudes | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinde akademik ertelemenin algılanan anne baba tutumlarına göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of academic procrastination among high school students in terms of perceived parental attitudes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Parents perception | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Academic procrastination | |
dc.identifier.yokid | 10042877 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 372149 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı |