dc.contributor.advisor | Nayir, Aynur Elhan | |
dc.contributor.author | Özkeleş, Sercan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:57:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:57:36Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297343 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; ihtiyaç analizi doğrultusunda Müzik Eğitimi Anabilim Dalları'nda yürütülen Müzik Biçimleri dersi için daha tutarlı, daha sağlam, daha etkili ve çağın gereksinimlerine cevap verebilecek nitelikte, çağdaş eğitim anlayışına uygun öğretim programı modeli oluşturmaktır.Araştırmada veriler Döküman İnceleme ve Görüşme Yöntemi ile toplanmıştır. Döküman İnceleme yöntemi ile kuramsal çerçevenin oluşturulmasında; Türkçe ve yabancı dillerde yayımlanmış olan ilgili kaynaklar, YÖK tarafından hazırlanan Müzik Öğretmenliği Lisans Programı, Konservatuvar, Müzik ve Sahne Sanatları Fakülteleri ve Güzel Sanatlar Fakülteleri'nin Müzik Anabilim/Anasanat Dalları'nda uygulanmakta olan Müzik Biçimleri dersi öğretim programları ile MEB Talim ve Terbiye Kurulu'nun hazırladığı İlköğretim (2007) - Ortaöğretim (2009) Müzik dersi ve Güzel Sanatlar Liseleri'nin Müzik Biçimleri dersi öğretim programlarından (2006) yararlanılmıştır. Aynı zamanda Dünya'nın farklı üniversitelerindeki müzik eğitimi bölümlerinin öğretim programları ve müzik biçimleri ile ilişkili olan derslerin içerikleri de incelenmiştir. Görüşme Yönteminde ise ihtiyaç analizi doğrultusunda Müzik Eğitimi Anabilim Dalları'ndaki Müzik Biçimleri dersini yürütmüş ve yürütmekte olan öğretim elemanlarına yönelik Standartlaştırılmış Açık Uçlu Görüşme Formu uygulanmıştır. Nitel veri çözümleme tekniklerinin kullanıldığı araştırmanın sonucunda; Müzik Biçimleri dersinin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlarına yönelik hedef ve hedef davranışları tespit edilerek dersin içeriği oluşturulmuş, öğrenme-öğretme durumları; Tam Öğrenme Stratejisi ile Karma Yöntem kullanılarak düzenlenmiş, sınama durumlarında ise, bilişsel hedef davranışların sınanmasında alan basamaklarının özelliklerine yönelik sorular, duyuşsal hedef davranışların sınanmasında Tutum Ölçeği, devinişsel hedeflerin sınanmasında da yorumlama becerilerine ilişkin Performans Gözlem Formu ve bestecilik becerilerine ilişkin Gözlem Formları hazırlanmıştır. Ayrıca; Müzik Biçimleri dersinin müzik kültürü, çözümleme, bestecilik ve yorumlama alanlarına yönelik olarak hazırlanmış öğretim programı modeli oluşturulmuştur.Anahtar Kelimeler: Müzik Biçimleri, Program Geliştirme, Öğretim Programı | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to create a more consistent, more decent, and more efficient instruction program for the Music Forms lesson in the Music Education Departments in accordance with the needs analysis, which could meet the requirements of the age and suitable for contemporary education.Data used in the research are collected with Document Review and Interview Methods. Theoretical framework of the study is constructed by making use of the Document Review method; related sources published in Turkish and English, Music Education Undergraduate Program prepared by Council of Higher Education (COHE), instruction programs used in Music Forms lesson in the Music Education Departments of Conservatories, Music and Performing Arts Faculties and the Faculty of Fine Arts, the instruction program of the Music lesson in the Primary Education (2007) and Secondary Education (2009), and the instruction program of the Music forms lesson in the Fine Arts High Schools (2006) prepared by the Supreme Council of the Ministry of National Education (MONE) are examined. In addition to these, instruction programs of music education departments and contents of the lessons related to music forms from different universities around the world are examined.In the Interview Method, in accordance with the needs analysis, Standardized Open-Ended Interview Form is applied the teaching staff that have ever taught or are still teaching the Music Forms lesson in the Music Education Departments. As a conclusion of the research in which qualitative data analysis techniques are used; the lesson content is created by determining the objectives and behavioural objectives related to cognitive, affective and psychomotor fields of Music Forms lesson, teaching-learning situations are arranged by using Mastery Learning Strategy and Mixed-Method, whereas testing situations; in testing the cognitive behavioural objectives, questions regarding the characteristics of the field steps, in testing the affective behavioural objectives, Attitude Scale, in testing psychomotor objectives, the Performance Observation Form related to interpretation skills and Observation Forms related to composition skills are prepared. Besides, an instruction program model for the music culture, analysis, composition, and interpretation fields of the Music Forms lesson is created.Key Words: Music Forms, Curriculum Development, Instruction Program | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Müzik eğitimi bölümlerinde yürütülen müzik biçimleri dersine yönelik öğretim program modeli | |
dc.title.alternative | An instruction program model for the music forms lesson in the music education departments | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Sorts of music | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 10064681 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407535 | |
dc.description.pages | 365 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı | |