Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Baştürk
dc.contributor.authorBayram, Canan
dc.date.accessioned2020-12-10T12:57:36Z
dc.date.available2020-12-10T12:57:36Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297342
dc.description.abstractBu çalışmada amaç; küresel ısınma konusunda bir tutum ölçeği geliştirilerek çeşitli lise kademelerindeki öğrencilerin görüş ve tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için Ankara ili Sincan İMKB Ticaret Meslek Lisesi; lise 1, 2, 3 ve 4 kademelerinde öğrenim gören toplam 322 birey oluşturmaktadır. Geliştirdiğimiz ölçek 5 boyutlu olarak tasarlanmıştır. Bunlar; önem, bilgi, ilgi, çevre okuryazarlığı ve davranış boyutlarıdır. Bu boyutların içerdiği toplam 30 madde hazırlanmıştır. Bu maddelerin yapı geçerliği için açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır ve bunun sonucunda görüş ve tutum ölçeğimiz 17 maddeye indirgenmiştir. Araştırmamızda ayrıca lise öğrencilerinin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından da incelenmesi yapılmıştır. Öğrencilerin küresel ısınmaya karşı görüş ve tutumlarında; cinsiyetleri, eğitim kademeleri, anne ve baba eğitimleri göz önünde bulundurularak değerlendirilmiştir. Buna göre lise öğrencilerinde ölçeğin davranış boyutunda cinsiyete göre baylar lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin eğitim kademelerinde de önem, bilgi ve ilgi boyutunda anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Önem ve bilgi boyutunda bulunan anlamlı farklılık, lise 1 öğrencileri lehine iken; ilgi boyutundaki farklılık ise lise 2 öğrencileri lehine olmuştur. Öğrencilerin baba eğitimlerine göre bakıldığında anlamlı farklılık görülmemiş; anne eğitimlerine göre incelendiğinde ise bilgi boyutunda ve ölçeğin genelinde anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Buna göre anne eğitimlerinin bilgi boyutundaki anlamlı farklılık; anne eğitimi lisans olan öğrencilerin lehine olmuştur. Yine anne eğitimlerine göre ölçeğin geneline bakıldığında anlamlı farklılık; anne eğitimi lise olan öğrenciler lehine olmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre değerlendirmeler yapılarak önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Küresel ısınma, tutum ölçeği, geçerlik, güvenirlik, çevre okuryazarlığı
dc.description.abstractAim in this study, the objective; global warming by developing an attitude scale, is to determine the various opinions and attitudes of students of high school levels. The research working group; the validity and reliability of the scale, Sincan İMKB Trade Vocational High School located in province of Ankara; high school 1, 2, 3 and 4 levels comprise a total of 322 individuals who are educated. We have developed the scale is designed as a 5-dimensional scale. These are importance, knowledge, interests, environmental literacy and behavior dimensions. A total of 30 items contained in these dimensions. These items have been descriptive factor analysis for structure validity and as a result, opinions and attitudes scale is reduced to 17 items. Our research is also examining the attitudes of high school students in terms of the various variables. The opinions and attitudes of students against global warming; gender, education levels, training were evaluated. Accordingly, in high school students the scale dimension of the behavior, in according to gender in favor of gentlemen were found meaningful differences. In addition, importance, knowledge and interest in students ' education levels in size, significant differences emerged. The meaningful difference in dimension of information and importance, while in favor of high school 1 students; the difference in the dimension of interest has been in favor of high school 2 students. According to the education of students ' father's education couldn't been found any meaningful difference. According to mother' education status, meaningful difference emerged in the dimension of information and the majority of the scale. Accordingly, the significant difference in the dimension of the information mother's education status has been in favor of students whom mother graduated degree. Accordingly mother education status when looking at the majority of the scale, meaningful difference has been in favor of students whom mother graduated high school. Accordingly results of this study, made assessment and suggestions.Key Words: Global warming, attitude scale, validity, reliability, environmental literacyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin küresel ısınma konusundaki görüş ve tutumları
dc.title.alternativeHigh school students' views and attitudes on global warming
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Eğ. Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmGlobal warming
dc.identifier.yokid10041403
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372157
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess