Üniversite öğrencilerinde erteleme davranışının mükemmeliyetçilik ve denetim odağı ile ilişkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Hamarta, Erdal | |
dc.contributor.author | Yildirim Yavuzer, Nimet Nilgün | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:57:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:57:33Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297299 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada üniversitede öğrencilerinin genel erteleme ve akademik erteleme davranışının mükemmeliyetçi kişilik özelliği, denetim odağı ve akademik başarı ile ilişkisi incelenmiştir. Araştırmaya Selçuk Üniversitesi ve Necmettin Erbakan Üniversitesi' nde çeşitli fakültelerde öğrenim gören 458 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere Genel Erteleme Ölçeği (GEÖ), Akademik Erteleme Ölçeği (AEÖ), Rotter İç-Dış Kontrol Odağı Ölçeği, Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği (ÇBMÖ) ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Akademik ve genel erteleme davranışının cinsiyet ve akademik başarı durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için t testi yapılmış, değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla da korelasyon analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda erkek üniversite öğrencilerinin kız öğrencilere göre daha fazla genel ve akademik erteleme eğilimi gösterdikleri bulunmuştur. Akademik başarısı düşük olan kız ve erkek öğrencilerin daha fazla genel ve akademik görevlerini erteledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında mükemmeliyetçi kişilik özelliklerinden mükemmeliyetçi düzen ile kişisel standartların arttıkça genel ve akademik erteleme davranışının azaldığını, bireyin davranışlarından şüphe duyması arttıkça, genel ve akademik erteleme davranışın arttığını söylemek mümkündür. Bireyin dıştan denetimli olma düzeyi arttıkça erteleme davranışı gösterme sıklığı da artmaktadır.Anahtar kelimeler: Genel Erteleme, Akademik Erteleme, Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik, Denetim odağı, Akademik Başarı | |
dc.description.abstract | In this study, the relationship between general and academic procrastination behavior is examined with perfectionalism and locus of control in university students.458 students who are studying in various faculties at the University of Selcuk and University Necmettin Erbakan participated in the study. The students were given the General Procrastination Scale (GPS) and Aitken Academic Procrastination Scale (APS), Internal-External Locus of Control Scale developed by Rotter, Turkish version of Multidimensional Perfectionism Scale (MPS) and Personal Information Form prepared by the researcher.Independent- samples t-test was employed to test the whether general and academic procrastination behavior differentiated according to academic achievement and sex. It was found that male university student more procrastinated than female university students, the students low academic achievement more procrastinated than the students high academic achievement female or male. Results revealed that, for university students, as personality standards and perfectionist order increase general and academic procrastination falls, and the doubt of the behaviour increase also general and academic procrastination increase. And finally the external locus of controlled people more procrastination than the internal ones. Key words: General Procrastination, Academic Procrastination, Multidimensional Perfectionism, Academic Achievement, locus of Control | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinde erteleme davranışının mükemmeliyetçilik ve denetim odağı ile ilişkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between procrastination behaviour , perfectionalism and locus of control among the university students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Perfectionism | |
dc.subject.ytm | Locus of control | |
dc.subject.ytm | Academic procrastination | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Procrastination | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.identifier.yokid | 10041995 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 372141 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı |