Etkileşimli öğretim stratejisinin Türkçe eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin konuşma becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Serarslan, Halim | |
dc.contributor.author | Yildiz, Derya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:57:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:57:29Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297292 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, etkileşimli öğretim stratejisinin Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı 1. sınıf öğrencilerinin (öğretim elemanı, akran ve öz değerlendirme sonuçlarına göre) konuşma becerilerine etkisi araştırılmıştır. 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı 1. Sınıf (I. öğretim) öğrencileri üzerinde gerçekleştirilen bu araştırma, deneysel araştırma modellerinden biri olan ön test – son test kontrol gruplu deneme modeline göre desenlenmiştir. Araştırmada deney ve kontrol grupları 40'ar öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin konuşma becerileri, `Etkili Konuşma Ölçeği` (Yıldız ve Yavuz, 2012) aracılığıyla toplanmıştır.Araştırmacı tarafından deney grubunda etkileşimli öğretim stratejisine göre, kontrol grubunda ise doğrudan öğretim stratejisine göre hazırlanan konuşma etkinlikleriyle 10 hafta uygulama yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretim elemanları, akran ve öz değerlendirmelerine göre etkileşimli öğretim stratejisiyle hazırlanan konuşma etkinliklerinin öğrencilerin etkili konuşma becerilerini geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, the effect of interactive teaching strategy on speaking skills of freshman students who have surveyed in department of Turkish Education at Konya Necmettin Erbakan University according to the results of teaching staff, compeer and self assessment. This survey has been patterned as doing experimental model with pretest-lastteset control group which is one of the experimental research models. The research has been done by using freshman students of Turkish Education Department. Both experimental and control groups have 40 students. Speaking skills of the students have been collected by using the scale of effective speaking done by Yildiz and Yavuz in 2012.During 10 weeks, the researcher has done applications/practises according interactive teaching strategies and direct teaching strategies for experimental groups and control groups respectively. According to the results from obtained data and evaluations of teaching staffs, compeer and self assessment, speech events/activities prepared by using interactive teaching strategy improved speaking skills of the students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Etkileşimli öğretim stratejisinin Türkçe eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin konuşma becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of interactive teaching strategy on speaking skills of the students who study in department of Turkish education | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching techniques | |
dc.subject.ytm | Speaking | |
dc.subject.ytm | Speaking skills | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Interactive teaching techniques | |
dc.identifier.yokid | 10059985 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 373631 | |
dc.description.pages | 236 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |