dc.contributor.advisor | Kurt, Hakan | |
dc.contributor.author | Polat, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:57:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:57:26Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297288 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji dersi motivasyon düzeylerinin cinsiyet, sınıf, genel akademik başarı, okul, biyoloji öğretmeni cinsiyeti, sınıf mevcudu, laboratuar dersi yapma sıklığı ve ebeveynlerinin eğitim durumları değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bunun için Glynn ve Koballa (2006) tarafından geliştirilen, Ekici (2009) tarafından Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan, Cronbach-Alfa güvenirlik katsayısı 0,87 olan biyoloji dersi motivasyon ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu Sivas ili merkezinde altı lisede öğrenimine devam eden 118 lise birinci sınıf, 192 lise ikinci sınıf, 144 lise üçüncü sınıf, 82 lise dördüncü sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 536 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen genel sonuçlara göre; öğrencilerin biyoloji dersi motivasyon ölçeğinden aldıkları yüzde ve frekans bilgilerine bakılmıştır. Buna göre; içsel motivasyon, dışsal motivasyon, biyoloji öğrenmede sorumluluk ve biyoloji öğrenmede güven boyutlarında `her zaman`; biyoloji öğrenmeye ilgi boyutunda `genellikle` ve biyoloji sınavlarında endişe boyutunda `bazen` seçeneğinin en yüksek frekans ve yüzdeye sahip olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin biyoloji dersi motivasyon düzeylerinin sınıf seviyesi, genel akademik başarı, öğrenim görülen lise türü, sınıf mevcudu, laboratuarda ders yapma sıklığı ve ebeveynlerinin eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Ancak öğrencilerin biyoloji dersi motivasyon düzeyleriyle öğrencilerin ve biyoloji öğretmenlerinin cinsiyeti arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Biyoloji, Motivasyon, Ortaöğretim | |
dc.description.abstract | This study aimed to analyze the biology course motivation levels of secondary education students according to gender, class, overall academic achievement, school, biology teachers' gender, class size, the frequency of laboratory courses and educational status of parents. To do this `Biology Lesson Motivation Questionnaire` scale, the Cronbach-Alpha reliability coefficient of which was 0,89 developed by Glynn ve Koballa (2006) and adapted to Turkish by Ekici (2009) was used. Survey method was used in the study. Researsh sample consisted of 536 students, who studied 1th, 2th, 3th, 4th in six high school at Sivas in central. According to the results of the study, Looking at the percentage and frequency information obtained from `Biology Lesson Motivation Questionnaire` scale; in intrinsic motivation, extrinsic motivation, responsibility in biology learning and confidence in learning biology `always`, interested in learning biology `usually`, biology exam anxiety `sometimes` options have the highest percentage and frequency and their biology course motivation levels different significantly in terms of the variables classroom, overall academic achievement, the frequency of laboratory courses and educational status of parents. The biology motivation level of students did not differ significantly in terms of genders of students and biology teachers.Keywords: Biology, Motivation, Secondary School | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Biyoloji | tr_TR |
dc.subject | Biology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji dersi motivasyon düzeylerinin cinsiyet, sınıf, okul ve genel akademik başarı değişkenlerine göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analyses according to gender, class, school and general academic achievement secondary school students biology courses motivation levels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Biology lesson | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Biology teaching | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 10055221 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 383649 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı | |