Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Oğuz
dc.contributor.authorErdoğdu, Fikret
dc.date.accessioned2020-12-10T12:57:26Z
dc.date.available2020-12-10T12:57:26Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297287
dc.description.abstractBu çalışmada; Lise fizik dersi konularından seçilen bazı konuların(Enerji, Dalgalar, Elektrik alan - Elektrik potansiyel ve Modern Fizik) kavramsal yapısının sarmal sistem içerisinde incelenmesi yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi; Konya İli Ereğli ilçesinde bulunan 6 lisenin(Ereğli Anadolu Lisesi, Atatürk Anadolu Lisesi, Anadolu Lisesi, Cumhuriyet Anadolu lisesi, Fen Lisesi ve Anadolu İmam Hatip Lisesi) 9, 10, 11, 12. sınıf öğrencilerinden oluşturmaktadır. Öğrencilerin geçmiş yazılı sınavları incelenmiş ve seçilen konularla ilgili sorular analiz edilmiştir. Öğretim yılı sonunda öğrencilerin ders defterleri toplanarak incelenmiştir. Ders defterleri, ders kitapları ve üniversitelerde okutulan ders kitapları karşılaştırılmıştır. Öğretmenlerle mülakat yapılmış ve çoktan seçmeli sorular sorularak öğretmen görüşleri alınmıştır. Araştırmanın sonunda yazılı sınavlar, ders defterleri, ders kitapları, üniversite ders kitapları ve öğretmen görüşlerinden elde edilen veriler analiz edilerek sarmal sistemin öğrenme süreci üzerine etkileri belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Fizik Eğitimi, Sarmal sistem,Enerji, Dalgalar, Modern Fizik, Elektrik alan Elektriki potansiyel.
dc.description.abstractIn this study; Conceptual structure of the Some subjects selected from High school physics course (Energy, Waves, electric potential -electric field and modern physics) were investigatedin spiral system. The survey sample consist of 9, 10, 11, and 12th grade students of the 6 high school located in Ereğli districtat Konya city (Eregli High School, Atatürk Anatolian High School, High School, Republic Anatolian High School, High School of Scienceand Anatolian Imam Hatip High School). Papers of the old exams of students were examined and analyzed questions related to theselected topic. At the endof the academic year, the course boks were collected and analyzed. Course books, text books and text book sincollege were compared in terms of the conceptual structure. It was interviewed with teachers and wasasked multiple choice questions to get teachers' perceptions. At the endof the study, the obtained data from the written examination, course books, text books, college text boks and teachers' perceptions were analyzed and were determine deffect of the spiral system on learning process.Keywords: Physics education, Spiral system, energy, waves, Modern Physics, Electrical potential, electric field.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBazı fizik konularının kavramsal yapısının sarmal sistem içerisinde incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysics education
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.subject.ytmPhysics lesson
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmSpiral learning
dc.identifier.yokid10057224
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383644
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess