Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Emel
dc.contributor.authorİpek, Esra
dc.date.accessioned2020-12-10T12:57:25Z
dc.date.available2020-12-10T12:57:25Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297286
dc.description.abstractBu araştırmada Değerler Eğitimi Programının anasınıfına devam eden beş yaş çocuklarının sosyal duygusal uyum düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni anasınıfına devam eden beş yaş çocuklarının `sosyal ve duygusal uyum düzeyleri`; bağımsız değişkeni ise `değerler eğitimi programı`dır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Çalışma grubu Ankara il sınırları içinde bulunan Gölbaşı Toki Anaokulundaki 5 yaş grubu çocuklarından oluşmuştur. Deney grubu 21, kontrol grubu 19 olmak üzere toplam 40 çocuktan oluşmaktadır.Çocuklara sevgi, saygı, işbirliği, arkadaşlık, iyilik ve yardımseverlik değerlerini kazandırıp, çocukların sosyal duygusal uyum düzeylerini artırmayı amaçlayan bir değerler eğitimi programı uygulanmıştır.. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak `Beş Yaş Çocukları İçin Marmara Sosyal Duygusal Uyum Ölçeği ` kullanılmıştır. Ölçek, çocuklar için, program öncesi ve sonrasında öğretmenleri tarafından doldurulmuştur.Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package Program for Social Science) 15.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir.Elde edilen sonuçlara göre değerler eğitimi programının çocukların sosyal duygusal uyum düzeylerinde olumlu bir şekilde değişim sağladığı ortaya çıkmıştır
dc.description.abstractThis study investigated the effect of Values Education Program on the social emotional adaptation levels of 5 year-old kids who attended nursery classes. Dependent variable of the study is 5 year-old kids' social emotional adaptation levels; Values Education Program is the independent variable. Experimental model with a pre-test and post-test control group was used in the study. Study group consisted of kids at the age of 5 who attended Gölbaşı Toki Nursery School located within the boundaries the province Ankara. A total of 40 kids with 21 experimental group and 19 control group took part in the study.A values education program which aims at adding values of affection, respect, cooperation, friendship, favor, and altruism to kids, and promotes their social emotional adaptation levels was administered to them. As a data collection tool, 'Marmara Social Emotional Adaptation Scale for 5 year old kids' was used in the study. The scale was filled in for kids by their teachers before and after the program.Data obtained from the study were analyzed using the SPSS 15.0 program.Findings from the study showed that values education program affected the kids' social emotional adaptation levels positively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeş yaş çocuğuna verilen değerler eğitimi programının sosyal duygusal uyum düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeA study of the effect of values aducation program delivered to five years old kids on their social emotional adaptation levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmEmotional adjustment
dc.subject.ytmSocial adjustment
dc.subject.ytmAdjustment level
dc.identifier.yokid10060614
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414485
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess