dc.contributor.advisor | Uslu, Mustafa | |
dc.contributor.author | Eren, Rasim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:57:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:57:23Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297283 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve bağımsız anaokullarında uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma faaliyetlerini incelemek ve bulgular doğrultusunda anaokullarındaki rehberlik çalışmalarının geliştirilmesine katkı sağlayacak önerilerde bulunmaktır.Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim yılında İzmir'e bağlı Aliağa, Balçova, Bayraklı, Bornova, Buca, Çeşme, Gaziemir, Güzelbahçe, Karabağlar, Karşıyaka, Kemalpaşa, Konak, Menderes, Narlıdere ve Torbalı ilçe milli eğitim müdürlüklerine bağlı 20 resmi bağımsız anaokulu ve buralarda görev yapan 20 psikolojik danışman, 40 okul idarecisi, 60 okul öncesi öğretmeni ve 60 öğrenci velisi olmak üzere toplam 180 kişi ile görüşülerek yapılmıştır.Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, veriler yüz yüze görüşülüp ses kaydı yapılarak toplanmıştır. Verilerin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu katılımcıya doldurtulmuş ve dört grup için de ayrı ayrı birbiri paralelinde hazırlanmış görüşme formundaki sorular sorularak ses kaydı yapılmıştır. Ses kayıt cihazı ile toplam 09 saat 54 dakika 06 saniyelik görüşme yapılmıştır.Bulgular, resmi bağımsız anaokullarında rehberlik servislerinin, tam olarak gelişim sürecini tamamlayamadığını, bazı sorunların çözüm beklediğini ortaya çıkarmıştır. Bu araştırmada; resmi bağımsız anaokullarında rehberlik normlarının ihtiyaçları karşılamadığı, rehberlik servislerinin fiziksel mekanlarının yetersiz olduğu ve rehber öğretmenlerin hizmetiçi eğitime ihtiyaçlarının olduğu sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research was to examine applied counseling and guidance activities in public and independent preschools and, in accordance with the findings make recommendations that will contribute to the development of the guidance studies in preschools. The study was conducted at 20 public and independent preschools which are connected to Aliağa, Balçova, Bayraklı, Bornova, Buca, Çeşme, Gaziemir, Güzelbahçe, Karabağlar, Karşıyaka, Kemalpaşa, Konak, Menderes, Narlıdere and Torbalı District National Education Directorates in Izmir, in 2012-2013 academic year. The participants of the study are total 180 people including 60 parents, 20 school counselors, 40 school administrators, 60 preschool teachers who working at the mentioned institutions.In the research, used a qualitative research method and data was collected through face-to-face audio recording. In collecting the data, the personal information form which developed by the researcher was filled out for each participant; the questions in the interview form prepared seperately for four groups in parallel with each other were asked and audio recording was made. Voice recorder interviews were conducted along 09 hours 54 minutes 06 seconds.Results of the study reveal that guidance services in public and independent preschools are not complete the development process and some problems are waiting for solutions. According to the research; needs of guidance norms are not meet in public and independent preschools, guidance services have insufficient physical spaces and guidence teachers are in need of in-service training. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı resmi ve bağımsız anaokullarındaki rehberlik ve psikolojik danışma faaliyetlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of guidance and counseling operations in official and independent preschools affiliated to Turkish Ministry of National Education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Child psychology | |
dc.subject.ytm | Development psychology | |
dc.subject.ytm | Kindergartens | |
dc.subject.ytm | Psychological consulting | |
dc.subject.ytm | Guidance | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Guidance teacher | |
dc.identifier.yokid | 10057754 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 383646 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı | |