Ortaokul öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Turcan, Ali İhsan | |
dc.contributor.author | Atalay, Bünyamin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:57:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:57:16Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297273 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin duygusal zekâları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaçla Konya İli Selçuklu İlçesindeki ilköğretim okullarında 6, 7, 8. Sınıflarda eğitim görmekte olan ortaokul öğrencileri arasından seçilen 514 öğrenciye duygusal zeka ölçeği uygulanarak anket sonuçları SPSS 22 programında değerlendirilmiştir.Analiz sonucunda İyimserlik/ruh halinin düzenlenmesi alt boyutuyla akademik başarı arasında pozitif yönlü(Pearson Correlation:0,098) anlamlı bir ilişki (p=0,026<0,05) saptanmıştır. Duyguların değerlendirilmesi alt boyutuyla akademik başarı arasında negatif yönlü(Pearson Correlation:-,125) anlamlı bir ilişki (p=0,004<0,05) tespit edilmiştir. Duyguların kullanımı alt boyutuyla karne notu arasında negatif yönlü(Pearson Correlation:-,081) anlamlı bir ilişki (p=0,047<0,05) saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this research with the academic achievements of middle school students ' emotional intellect to set forth the relationship between. For this purpose, the province of Konya Selçuk From primary schools 6, 7, 8.The classes in the junior high school students selected from among education emotional intelligence scale for students applying 514 poll results were evaluated in the program SPSS 22.As a result of the analysis, a positive (Pearson Correlation:0,098) and meaningful (p=0,026<0,05) correlation between the sub-level of optimism / the arrangement of mood and academic success has been identified. A negative (Pearson Correlation:-,125) and meaningful (p=0,004<0,05) Evaluation of the size of the bottom of emotions among the negative facets of academic achievement (Pearson Correlation:-,125) a significant relationship (p = 0.004 < 0,05) have been identified. relationship between the sub-level of the use of emotions and school grades has been found out. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between academic achievement of middle school students with emotional intelligence | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Emotional intelligence | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 10059704 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 383624 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |