Show simple item record

dc.contributor.advisorTurcan, Ali İhsan
dc.contributor.authorAtalay, Bünyamin
dc.date.accessioned2020-12-10T12:57:16Z
dc.date.available2020-12-10T12:57:16Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297273
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin duygusal zekâları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaçla Konya İli Selçuklu İlçesindeki ilköğretim okullarında 6, 7, 8. Sınıflarda eğitim görmekte olan ortaokul öğrencileri arasından seçilen 514 öğrenciye duygusal zeka ölçeği uygulanarak anket sonuçları SPSS 22 programında değerlendirilmiştir.Analiz sonucunda İyimserlik/ruh halinin düzenlenmesi alt boyutuyla akademik başarı arasında pozitif yönlü(Pearson Correlation:0,098) anlamlı bir ilişki (p=0,026<0,05) saptanmıştır. Duyguların değerlendirilmesi alt boyutuyla akademik başarı arasında negatif yönlü(Pearson Correlation:-,125) anlamlı bir ilişki (p=0,004<0,05) tespit edilmiştir. Duyguların kullanımı alt boyutuyla karne notu arasında negatif yönlü(Pearson Correlation:-,081) anlamlı bir ilişki (p=0,047<0,05) saptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research with the academic achievements of middle school students ' emotional intellect to set forth the relationship between. For this purpose, the province of Konya Selçuk From primary schools 6, 7, 8.The classes in the junior high school students selected from among education emotional intelligence scale for students applying 514 poll results were evaluated in the program SPSS 22.As a result of the analysis, a positive (Pearson Correlation:0,098) and meaningful (p=0,026<0,05) correlation between the sub-level of optimism / the arrangement of mood and academic success has been identified. A negative (Pearson Correlation:-,125) and meaningful (p=0,004<0,05) Evaluation of the size of the bottom of emotions among the negative facets of academic achievement (Pearson Correlation:-,125) a significant relationship (p = 0.004 < 0,05) have been identified. relationship between the sub-level of the use of emotions and school grades has been found out.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between academic achievement of middle school students with emotional intelligence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10059704
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383624
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess