Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkoç, Ahmet
dc.contributor.authorÇekilmez, Sidika
dc.date.accessioned2020-12-10T12:57:14Z
dc.date.available2020-12-10T12:57:14Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297269
dc.description.abstractBu araştırmada 10. sınıf 'Elektrik' ünitesinde yapılandırmacı öğretim yönteminin 7E modelini kullanılarak yapılan öğretim ile 5E modelini kullanılarak yapılan öğretimin öğrenci başarısı ve tutumu üzerine etkisini incelemek ve karşılaştırmak amaçlanmıştır. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışma 2013–2014 öğretim yılının ikinci döneminde 67 (34 deney, 33 kontrol) onuncu sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada deney grubu öğrencileri 7E öğrenme modeline göre geliştirilen materyallerle öğrenimini sürdürürken, dersler kontrol grubunda MEB tarafından onaylanan ders kitaplarının önerdiği öğretim yöntem ve modellerine göre yürütülmüştür.Araştırmanın problemlerini test etmek için bağımlı ve bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18.0 programında analiz edilmiştir. Ön testlerden elde edilen veriler değerlendirilmiş olup grupların denk olduğu görülmüştür. Son testlerden elde edilen veriler değerlendirildiğinde, 7E modeline göre hazırlanan materyellerin öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı fakat tutumlarında anlamlı bir fark oluşturmadığı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to study and compare the affects of teaching by implementing 7E model and 5E model of constructivist teaching method on students success and attitude in electricity unit of 10 grade.Quasi experimental method was aplied in this research. This research was carried out with 67 (34 experiment and 33 control ) students who are ten grade at secondary semester of the 2013-2014 academic year. While the students of experiment group carry on taking education with the materials which were improved on the basis of constructivist teaching with 7E model, the students of control group carried on taking educatıon with methods and models which were suggested by the course books confirmed by ministy of natıonal education.Dependent and independent groups T-test was applied to try problems of study. The data obtained were analyzed on SPSS 18.0 program. When the data gained from the pre-tests was evaluate, it is observed that the groups were equal. When the data from the last tests were evaluated, it is concluded that, materials prepared according to the 7E teaching model increases the success of the students but they don't make a meaningful difference of their attitudes.Key Words: 7E Model, 5E Model, Constructivist Learning, Electricen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise 2 fizik dersi elektrik konusunun öğretiminde 7E modelinin öğrenci başarı ve tutumuna etkisi
dc.title.alternativeThe effect of 7E model on success and attitude of the students duri̇ng the instruction of electri̇c chapter at physi̇cs course of second level of high school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Eğ. Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysics lesson
dc.subject.ytmPhysics education
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.subject.ytmElectricity
dc.subject.ytm7E learning model
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10059950
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383654
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess