Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakır, Hasan
dc.contributor.authorDemirekin, Murat
dc.date.accessioned2020-12-10T12:57:12Z
dc.date.available2020-12-10T12:57:12Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297267
dc.description.abstractÇağımızda, artan bilgi teknolojisi, öğrencilere bilgiye erişim, depolama ve değiştirme imkânı tanımaktadır. Aynı şekilde, Bilgi ve İletişim Teknolojisi (BİT) kullanımı da dil becerilerinin öğrenilmesi ve öğretilmesinde çok sayıda olanak sağlamaktadır.Bu çalışmada, aday İngilizce Öğretmenlerinin öğretmenlik kapasitelerine katkıda bulunmada BİT araçlarının ne ölçüde yarar sağlayabileceğini tanılamaya çalıştık. Bunun için de BİT kullanımı ile ilgili İngilizce Öğretmenliği bölümü lisans öğrencilerinin algıları üzerinde bir araştırma yaptık. Öğrencilerin algılarını belirlemek için bir anket uygulandı. Çalışma için hedef örneklem 61 katılımcı idi. Katılımcıların, 20 maddelik Bilgisayar Destekli Dil Öğretimine (BDDÖ) dair doldurdukları anket formları SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edildi.Çalışmanın bulguları, aday öğretmenlerin BİT kullanımına yönelik algılarının oldukça olumlu olduğunu, ancak BİT'in dil öğrenimine etkin bir şekilde entegre edilmesi konusunda daha fazla eğitim ve uygulamaya ihtiyaçları olduğunu ortaya koymuştur. Çalışma Yüksek Eğitimde BİT araçlarının yaygın şekilde kullanımı üzerine öneriler de sunmaktadır. Neticede bu uygulamalar algısal ve üretimsel dil becerilerinin öğretilmesi sürecini olumlu etkileyecek ve kolaylaştıracaktır.
dc.description.abstractIn this age, various upcoming sources of information technology enable language learners to access, store, transmit, and manipulate information. Likewise, the use of Information and Communications Technology (ICT) also provides with lots of chances for teaching and learning language skills. In this study, we have tried to find out whether we can contribute to instructional capacities of the pre-service English Teachers by shedding the lights on use of ICT tools. So, we made a research on the perceptions of undergraduate students at the ELT department regarding their use of ICT. A questionnaire was used to determine the perceptions of students. The target sample for this study was 61 respondents. They completed 20 item scales on their perceptions towards the use of CALL (Computer Assisted Language Leaning), which was analysed by using SPSS statistical program. The results of the study revealed that participant pre-service teachers' perceptions towards the use of ICT are quite positive, but they seem to need more training and practice on the effective use of ICT and its integration into language learning. The study suggests an extensive use of ICT tools in the Higher Education. Such implementations will finally affect and facilitate the process of teaching and learning receptive and the productive language skills.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleIntegration of ICT into ELT in terms of receptive and productive skills
dc.title.alternativeAlgısal ve üretimsel dil becerileri bakımından bilgi ve iletişim teknolojilerinin İngilizce öğretimine entegre edilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCommunication technology
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTechnology based instruction
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmLanguage skills
dc.subject.ytmInformation technology
dc.identifier.yokid10057350
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383628
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess