Güzel sanatlar liselerinde bireysel ses eğitimi dersinde kullanılan öğretim yöntemlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sevinç, Sema | |
dc.contributor.author | Öztürk, Zeynep Ece | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:57:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:57:19Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297257 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Güzel Sanatlar Liseleri Müzik bölümlerinde Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde kullanılan öğretim yöntemlerini konu alan nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Yapılan bu araştırma, MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından 392 sayı ve 08.12.2006 tarihinde yürürlüğe konulan B.S.E öğretim programının uygulamasında kullanılan öğretim yöntemlerini tespit etmek amacıyla öğretim programının uygulayıcısı olan öğretmenlerle yapılan görüşmelerin analizi sonucunda gerçekleştirilmiştir.Konu ile ilgili bilgilere ulaşabilmek için, standartlaştırılmış açık uçlu görüşme kullanılmış,böylece çalışmaya konu olan ortam veya olayların gerçekçi bütüncül bir şekilde incelenmesi sağlanmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak 15 Güzel Sanatlar Lisesinde görev yapmakta olan ses eğitimi öğretmenlerine 1 adet açık uçlu görüşme sorusundan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır.Elde edilen bütün veriler içerik analizi yapılarak tema, kategori ve kodlara ayrılmış yüzde - frekans değerlerini içeren tablolara dönüştürülmüştür. İçerik analizi yapılan verilerin geçerlilik ve güvenirliğini sağlamak için bir uzman ile çalışılmış ve verilerin analizini uzman ve araştırmacı ayrı ayrı olarak yapmışlardır. Verilerin analizinde % 96 oranında eşleşme olduğu görülmüş ve bunun sonucunda da güvenirlik sağlanmıştır.Elde edilen bulgular yorumlanmış ve araştırmanın sonucunda öğrenmede etkisi olan kavramsal faktörlerden en çok kullanılanın hazır bulunuşluk olduğu, motivasyon ve ödev yönteminin daha az ve birbirine eşit olarak uygulandığı tespit edilmiştir. Öğrenmede etkisi olan faktörlerden olan öğretim yaklaşımlarının tek yönlü iletişim- çift yönlü iletişim ve çok yönlü iletişim olarak ayrıldığı tespit edilmiştir. tek yönlü iletişimde kullanılan anlatım yönteminin çift yönlü iletişimde kullanılan soru cevap yöntemine göre daha çok kullanıldığı tespit edilmiştir. Çok yönlü iletişimin boyutları ise uygulanma sıklığına göre incelendiğinde;1.Gösterip Yaptırma2.Keşfetme3.Örnek Olay4.Tartışma5.Mikro öğretim yöntemleri olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | This is a descriptive study aiming to examine Individual Voice Education (IVE) Courses in Music Departments of Fine Arts High Schools. Data was analyzed using one of the qualitative research methods, content analysis. IVE courses have been placed into Fine Arts High School program in 08.12.2006 with the article number 392 by Ministry of Education's Board of Education. This study delves the instructional methods used by IVE program teachers in compliance with course description. For this purpose, semi-structured interviews have been completed with IVE program teachers. Data was collected using standardized open-ended questions to be able to explore the study environment and phenomenon more realistically and integrated. Data collection tool, the interview form, was consisted with one open-ended question. 15 IVE teachers from 15 Fine Arts High Schools was involved in the study. Data was distinguished into themes, categories and codes using content analysis method. Then, percentages and frequencies tables were generated. Validity and reliability of the research was established with a research area specialist. Researcher and a specialist analyzed data separately and inter-observer reliability was found 0.96.Data has suggested that IVE teachers use the concept of 'readiness' among other instructional approaches. Using teaching methods of motivation and assignment was found low and almost equal to each other. There are interaction factors –one way interaction, two ways interaction and multi-directional interaction-. This study has indicated that one way interaction was mostly used among teachers comparing to other interaction methods. When multi-directional interaction was investigated, it has been established that show and perform, discovery, case study, discussion and micro teaching was commonly used methods by IVE teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Güzel sanatlar liselerinde bireysel ses eğitimi dersinde kullanılan öğretim yöntemlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analyzing individual voice education courses in music departments of fine arts high schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Fine arts high schools | |
dc.subject.ytm | Voice training | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 10059252 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 383625 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |