Show simple item record

dc.contributor.advisorKabadayı, Abdülkadir
dc.contributor.authorÜnal Güçlü, Gökçe
dc.date.accessioned2020-12-10T12:57:02Z
dc.date.available2020-12-10T12:57:02Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297233
dc.description.abstractBu çalışma, farklı anne baba tutumlarının okul öncesi eğitim çağındaki 5-6 yaş grubu çocukların davranışlarına olan etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Veriler, 2013–2014 eğitim yılında Ankara ili Kazan ilçesinde okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 110 çocuğun öğretmenlerinden ve velilerinden elde edilmiştir. Okullarda yapılan uygulamalarla ilgili gerekli izin Kazan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nden alınmıştır.Çalışmada `Çocuk Davranışlarını Değerlendirme Ölçeği` ve çocukların kişisel bilgilerini içeren `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Ayrıca aile tutumlarını belirlemek için `Ana Baba Tutumlarını Belirleme Anketi` kullanılmıştır.Çocuk Davranışlarını Değerlendirme Ölçeği 110 çocuğa öğretmenleri aracılığıyla uygulanmıştır. Öğretmenler, ölçekte yer alan maddelerde tanımlanan davranışları çocukların gösterme sıklıklarını beşli derecelendirme ölçeği üzerinde işaretlemişlerdir. Cevaplamada seçenekler ve her bir seçeneğe verilen puanlar şöyledir: `Hiçbir Zaman`(1), `Nadiren`(2), `Bazen`(3), `Sıklıkla`(4), `Her Zaman`(5). Ölçekten alınacak yüksek puan, istenmeyen davranışın sıklığını göstermektedir. Ailelerin tutumlarını belirlemek için Çocuk Davranışlarını Değerlendirme Ölçeği uygulanan her çocuğun velisine `Ana Baba Tutumlarını Belirleme Anketi` uygulanmıştır. Ana Baba Tutumlarını Belirleme Anketi 60 sorudan oluşmaktadır. Veliler cevaplarını üçlü derecelendirme ölçeği üzerine işaretlemişlerdir. Cevaplamada seçenekler ve her bir seçeneğe verilen puanlar şöyledir: `Katılıyorum` (3), `Kısmen Katılıyorum` (2), `Katılmıyorum` (1). Ölçek içerisine dört farklı aile tutumunu belirlemeye yönelik sorular karışık şekilde dağıtılmıştır.Öğretmen değerlendirmelerine dayalı olarak 5–6 yaş çocukları için toplanan verilerin analizinde SPSS istatistik paket programı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; Baskıcı, İlgisiz, Koruyucu Aile Tutumlarının çocuk davranışlarına belirgin bir etkisinin olmadığı saptanmıştır. Fakat demokratik aile tutumunun çocuk davranış ile ters yönde bir ilişkisi olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Okulöncesi Eğitim, Çocuk Davranışları, Anne Baba Tutumu
dc.description.abstractThis study is applied to determine the impact of various parents' attitudes on children's bully behaviours who are 5 or 6 years old in preschool education. The data is obtained from the teachers and parents of 110 students studying in preschool educational institutions in Kazan –the town of Ankara- in 2013-2014 education years. The required permission related with the practices done in schools is taken from the Directorate of National Education of Kazan. In the study, `Child's Behaviours Rating Scale` and `Individual Information Form` including individual information of children are used. Besides, `Parents' Attitudes Identification Survey` is used to determine family attitudes. `Child's Behaviours Rating Scale` is applied to 110 children through their teachers. On five point rating scale, the teachers marked the frequencies of children's displaying the behaviours defined in the items of scale. In answering, options and points for each option are like that: `Never` (1), `Barely` (2), `Sometimes` (3), `Often` (4), `Always (5). The high score taken from scale shows the frequency of undesired behaviour.In order to determine family attitudes, `Parents' Attitudes Identification Survey` is applied to parents of every child to whom `Child's Behaviours Rating Scale` is applied. `Parents' Attitudes Identification Survey` consists of 60 questions. The parents marked their answers on three point rating scale. In answering, options and points for each option are like that: `I agree` (3), I partially agree (2), `I don't agree` (1). The questions aiming to determine four different family attitudes are distributed in the scale randomly. In the analysis of the data obtained based on teachers' assessments for children who are 5 or 6, the statistics package SPSS is used. In the result of research, it is seen that some demographic variables (age of child, gender, number of siblings, parents' educational background, profession of mother, profession of father, etc.) do not have any effects on the frequency of children's displaying bully behaviours. It is stated that oppressive, careless, protective family attitudes do not have a clear effect on children's bully behaviours. However, it is determined that democratic family attitude has a reverse relation with bully behaviours. Keywords: Preschool Education, Childrens' Behaviour, Parents' Attitudesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi dönemdeki çocukların davranışlarıyla anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationship between children's behaviours i̇n preschool and parents' attitudes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmChild behavior
dc.subject.ytmFamily attitude
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmPreschool period
dc.identifier.yokid10087942
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407577
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess