Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztaş, Haydar
dc.contributor.authorÜnlü, Aydin
dc.date.accessioned2020-12-10T12:57:00Z
dc.date.available2020-12-10T12:57:00Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297229
dc.description.abstractBu çalışma ile orta okullardaki 8. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji derslerinin kalıtım konusunda karşılaştıkları öğrenme güçlüklerini ve kavram yanılgılarını saptamak hedeflenmiştir. Öğrencilerde karşılaşılan kavram yanılgılarının öncelikli olarak ortaokul seviyesinde saptanması ve buna göre öğretim stratejilerinin belirlenmesi Lise öğreniminde öğrencilerinin başarılarına katkı sağlayabilir.Araştırma Karaman ili Ayrancı ilçesine bağlı merkezi ortaokullarda yapılmış olup, 8. sınıf ve 7. sınıf düzeyindeki öğrenciler araştırmanın evreni olarak seçilmiştir. Araştırmada literatüre dayalı olarak kalıtımla ilgili bir anket öğrencilere uygulanmıştır. Elde edilen veriler ayrı ayrı ve karşılaştırmalı olarak istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayanarak öğrencilerde kalıtımla ilgili saptanan kavram yanılgıları ve bunların kaynakları irdelenmiştir.Buna göre kalıtım konusunun öğretiminde öğrencilerden elde edilen verilerden faydalanarak daha iyi bir kalıtım öğretiminin nasıl sağlanabileceği konusu tartışılmış olup, yapılandırıcı yaklaşımla kalıtım konusunun öğretilmesinin yararlı olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kalıtım, DNA, Kavram yanılgıları, Biyoloji eğitimi
dc.description.abstractThe aim of his study was to detect the misconceptions about heredity in secondary school (Middle school) 8th Grade pupils' Science courses. In order to perform a beneficial and useful science education in High School it was necessary.This research performed central schools of Ayrancı town in Karaman Province. The space of study was 7 & 8. th grade pupils that the group of student has been designated control (Grade 7) & experimental groups (Grade 8). The data obtained from research assessed via appreciated statistical methods.As a results the findings of this research has been shown that pupil generally have many misconceptions could come from environment and family effects. To detect students' alternate view just before starting in the science education in the class may be useful for teaching and learning activities. Also a constructive approach designated according to students' misconception could be useful for education.Keywords: Heredity, DNA, Misconceptions, Biology educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGenetiktr_TR
dc.subjectGeneticsen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinde kalıtımla ilgili kavram yanılgıları
dc.title.alternativeMisconceptions about heredity by primary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Eğ. Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConcepts
dc.subject.ytmGenetics
dc.subject.ytmDNA
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmMisconception
dc.identifier.yokid10068224
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407552
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess