Show simple item record

dc.contributor.advisorBeyhan, Ömer
dc.contributor.authorBaş, Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:59Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:59Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297228
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf İngilizce dersinde sosyal-yapılandırmacı öğrenme ortamı tasarımının öğrenenlerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve bilişüstü farkındalık düzeylerine etkileri ile öğrenme sürecine katkılarını incelemektir. Araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeli ile nitel veri birleşiminden meydana gelen `karma araştırma modeli` kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Niğde ili Merkez ilçesinde bulunan 23 Nisan Havacılar Ortaokulu 7. sınıf İngilizce dersinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu ise seçkisiz (random) yolla belirlenmiş olan biri deney (n=41), bir diğeri de kontrol (n=42) grubu olmak üzere iki 7. sınıf teşkil etmiştir. Araştırmada, nicel veri toplama araçları olarak; i. akademik başarı testi (KR20=0.93), ii. İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği (α=0.92) ve iii. bilişüstü farkındalık ölçeği (α=0.89) ile nitel veri toplama araçları olarak; i. görüşme formu (öğretmen ve öğrenen), ii. gözlem formu ve iii. öğrenen günlüğü formu kullanılmıştır. Araştırmada, dokuz (9) hafta süresince deney grubunda sosyal-yapılandırmacı öğrenme ortamı tasarımı uygulanırken, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programına dayalı olarak hazırlanan öğrenen kılavuz kitabındaki etkinlikler işe koşulmuştur. Deney grubundaki uygulama süreci Fer (2009) tarafından geliştirilen sosyal-yapılandırmacı öğrenme ortamı tasarımı modeli (öğrenen analizi, içeriğin belirlenmesi, anlamın yapılanması ve değerlendirme) temel alınarak tasarımlanan öğrenme plan ve etkinlikleriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, sosyal-yapılandırmacı öğrenme ortamı tasarımı öğrenen görüş ve beklentileri doğrultusunda yapılandırılmış olup, öğretme-öğrenme süreci işbirlikli gruplarda, bilgi işleme materyalleri kullanılarak, etkin öğrenmeye dönük, bilginin yansıtılması ve tartışılması noktasında otantik değerlendirme araçlarının kullanıldığı etkinlikler içerisinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel alt problemlerini analiz edebilmek için bağımlı ve bağımsız gruplar t testleri kullanılmıştır. Çalışmada, grup içi karşılaştırmalarda bağımlı gruplar t testi, gruplar arası karşılaştırmalarda ise bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Toplam 74 sayfalık nitel veri seti ise, içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın nitel verileri, herhangi bir yorum katılmadan doğrudan aktarılmıştır. Araştırmadan elde edilen nicel sonuçlar; sosyal-yapılandırmacı öğrenme ortamı tasarımı uygulamalarının deney grubundaki öğrenenlerin akademik başarılarını, İngilizce dersine yönelik tutumlarını ve bilişüstü farkındalık düzeylerini anlamlı olarak artırdığını göstermiştir. Diğer taraftan, nitel veri setinin analiziyle ise fiziksel çevreye, duyuşsal özelliklere, sosyal özelliklere, bilişsel özelliklere, öğrenen ve öğretmen rolleri ile sorun durumlarına ilişkin olarak sonuçlara ulaşılmıştır. Çalışmada, öğrenme ortamının fiziksel özellikleri ana temasının; oturma düzeni, kaynaklara ulaşma kolaylığı ve bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılması alt temaları ile duyuşsal özellikler ana temasının ise; özgüveni geliştirme, derse yönelik tutumu geliştirme, güdülenme, öğrenme sürecinden zevk alma, beklentilerin karşılanması, kaygıyı azaltma ve başarma duygusunu geliştirme alt temalarından meydana geldiği görülmüştür. Aynı zamanda, araştırmada sosyal özellikler ana temasının; etkin katılım, sosyal etkileşim ve iletişim, işbirlikli öğrenme, yardımlaşma ve sorumluluk alma ile bilişsel özellikler ana temasının ise; öğrenmeyi geliştirme, düşüme becerisini geliştirme ve görüşleri açıklama alt temalarından oluştuğu tespit edilmiştir. Araştırmada bunun yanı sıra, öğrenen rolleri ana temasının; etkin olma, sorumluluk alma ve birlikte öğrenme alt temalarından oluştuğu görülmekteyken, öğretmen rolleri ana temasının ise; rehber olma, yardımcı olma, problem çözme ve kaynak/materyal sağlama alt temalarından meydana geldiği sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, araştırmada bir ana tema olarak ortaya çıkan sorun durumlarının ise; öğrenme ortamındaki ses/gürültü ve öğrenme ortamının kalabalıklığı alt temalarından oluştuğu anlaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal-Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Tasarımı,Yapılandırmacılık, Akademik Başarı, İngilizce Dersine Yönelik Tutum, BilişüstüFarkındalık, Gözlem, Görüşme ve Öğrenen Günlükleri, Nicel ve Nitel AraştırmaYöntemleri, Karma Araştırma Deseni.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the effects of social-constructivist learning environment design on 7th grade learners' academic achievement, attitudes towards course, and metacognitive awareness levels with contribution to the learning process in secondary school English course. The study was carried out by adopting the `mixed research design`, which includes the pretest-posttest control group design and qualitative data collection procedures. The study was conducted in the 7th grade English course at 23 Nisan Havacılar Secondary School in Niğde province in the 2013-2014 academic year. The study groups, which consisted of two different 7th grade classes, were selected as the experimental (n=41) and the control (n=42) groups by adopting the random method. In the study, i. academic achievement test (KR20=0.93), ii. attitude scale towards English course (α=0.92), and iii. metacognitive awareness scale (α=0.89) as quantitative data collection instruments with the qualitative data collection instruments as i. interview form (teacher and learner), ii. observation form, and iii. learner diary form were used. While the social-constructivist learning environment design was treating on the experimental group, the control group was taught by following up the activities in the learner's course book based on the current elementary English course curriculum. The teaching-learning process in the experimental group included the learning plans and activities prepared based on Fer's (2009) social-constructivist learning environment design model (learner analysis, determination of the content, construction of the meaning, and evaluation), which lasted for totally nine (9) weeks. In the research, while the social-constructivist learning environment design was constructed according to the views and expectations of learners, the teaching-learning process was continued in cooperative groups based on active learning method with using information processing materials, and authentic evaluation instruments which included the reflection and the discussion of the acquired knowledge. In order to analyse the quantitative sub-problems of the study, the dependent and the independent samples t tests were used. The dependent samples t test was adopted in order to compare paired samples, and the independent samples t test was used so as to compare two different groups in the study. Besides, the 74 pages of qualitative data set of the study was analysed through conducting content analysis technique. Also, the qualitative results of the study were simply presented with doing no comment on them. Quantitative results of the study pointed out that the applications based on the social-constructivist learning environment design increased the academic achievement, attitudes towards English course, and the metacognitive awareness levels of the learners in the experimental group compared to the learners in the control group in the study. On the other hand, the qualitative data set analyses showed the results regarding the main themes including the physical environment characteristics, affective characteristics, social characteristics, cognitive characteristics, teacher and learner roles, and problem situations in the study. In the research, the physical characteristics of the learning environment main theme was consisted of seating order, ease of access to resources, and the use of information and communication technologies sub-themes and the affective characteristics main theme was comprised of the improvement of self-reliance, the development of the attitude towards the course, motivation, enjoying the learning process, meeting the expectations, and the improvement of the feeling of success sub-themes. Furthermore, while the social characteristics main theme was consisted of active participation, social interaction and communication, cooperative learning, helping each other, and taking responsibility sub-themes, the cognitive characteristics main theme included the improvement of learning, the development of thinking skills, and the explanation of personal views sub-themes. In addition to these, while it was seen that learner roles main theme was comprised of being active, taking responsibility, and learning together sub-themes, the teacher roles main theme was found out to be consisted of guidance, helping, problem solving, and supplying resource/material sub-themes. Lastly, the problem situations, which were also understood to be a main theme in the study, included the sound/noise in the learning environment and the crowd in the learning environment sub-themes.Keywords: Social-Constructivist Learning Environment Design, Constructivism,Academic Achievement, Attitude Towards English Course, MetacognitiveAwareness, Observation, Interview, and Learner Diaries, Quantitative andQualitative Research Methods, Mixed Research Design.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal-yapılandırmacı öğrenme ortamı tasarımının öğrenenlerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve bilişüstü farkındalık düzeylerine etkileri ile öğrenme sürecine katkıları
dc.title.alternativeEffects of social-constructivist learning environment on learners' academic achievement, attitudes towards course, and metacognitive awareness levels with contribution to the learning process
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmSocial constructivist learning environment design
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmLearning process
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmLearning environment
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.identifier.yokid10074723
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407523
dc.description.pages561
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess