Show simple item record

dc.contributor.advisorYağışan, Nihan
dc.contributor.authorAksoy, Yakup
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:58Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:58Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297226
dc.description.abstractBu araştırma, özengen keman eğitiminde video destekli öğretimin keman performansına etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda Konya ilindeki özel bir müzik dershanesinde, daha önce özengen veya mesleki keman-çalgı eğitimi almamış 20-25 yaş arası farklı alanlardan üniversite öğrencileri ile deneysel bir çalışma yapılmıştır. Bu araştırmada gerçek deneme modellerinden 'son-test kontrol gruplu deneysel çalışma' yöntemi kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları dokuzar kişiden oluşturulmuş olup, yansız atama yoluyla belirlenmiştir. İki gruba da haftada 1 ders (45 dakika) olmak üzere 9 hafta boyunca bireysel keman eğitimi verilerek dersler videoya kaydedilmiştir. Her dersin sonunda deney grubu öğrencilerine dersin video kaydı DVD ortamında verilerek, kendilerini diğer derse kadar izleyerek değerlendirmeleri istenmiştir. Kontrol grubu öğrencilerine ise ders videoları verilmemiştir. 9. Hafta sonunda iki grubun video kayıtlarından ikinci, beşinci ve dokuzuncu dersler (başlangıç-orta-son) araştırmacı dışında 2 uzman öğretim görevlisi tarafından da izlenerek değerlendirilmiş ve veriler analiz edilmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencilerine 9 hafta sonunda video destekli öğretimin keman çalma performansına etkisi yönündeki görüşlerini almak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanmış öğrenci görüşleri gözlem formu uygulanmıştır. Böylece araştırmanın nitel boyutu da gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonunda özengen keman eğitiminde video destekli uygulanan keman eğitiminin video desteği uygulanmayan keman eğitimine göre performansa olumlu etkisi olduğu; ön hazırlık ve bedensel kurulum boyutlarında iki grup arasında fark görülmezken, teknik ve müzikal boyut alanlarında deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre daha yüksek başarı elde ettiği görülmüştür.Ayrıca deney grubu öğrencileri ile yapılan görüşmeler sonucunda; video destekli yapılan keman öğretiminin keman çalma performanslarına olumlu yönde katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Keman, Video Desteği, Özengen keman eğitimi
dc.description.abstractThis study aims to investigate the efficiency of video-supported teaching models on amateur violin training. With this aim, an experimental study has been conducted in a private music institution in Konya with some university students from different departments aged between 20 and 25 who have not received a vocational violin education.In this study, an experimental study with post-test design has been preferred by using real experimental models. Each control and experimental groups is consisted of nine students and all have been randomly selected. The training lessons were given to both groups once a week during nine weeks and these courses were recorded by video. At the end of each lesson, these video-recorded course DVDs were given to the experimental group and they were asked to watch and evaluate themselves and correct their faults before coming the next lesson. In the meantime, these course DVDs were not provided to control group students.To conclude, it has been observed that video-supported training program have had more positive effects on students than the none-video-supported training program, and it has been viewed no difference regarding preparatory work and physical placement between two groups. However, the study shows that experimental group students have been more successful than control group students in terms of their technical and musical skills. In addition, it has been also understood from the findings obtained by conversations made with the experimental group students that video-supported training has contributed too much to their musical performances.Keywords: Violin, Video-supported, Amateur Violin Trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleÖzengen keman eğitiminde video destekli öğretimin keman performansına etkisi
dc.title.alternativeThe efficiency on video-supported teaching on amateur violin training
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVideo supported teaching
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmViolin
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid10076192
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407562
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess