Show simple item record

dc.contributor.advisorPınar, Adnan
dc.contributor.authorPamukcu, Cennet
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:57Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:57Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297225
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Gelişim Programının (TÖDGP) coğrafya öğretmen adaylarının yeterlik algısı ve bilgi düzeyi üzerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 öğretim yılı Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği dördüncü sınıfta öğrenim gören 36 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada karma model kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutu, öntest-son test kontrol gruplu deneysel desen ile nitel boyutu yarı yapılandırılmış görüşme formu ve günlüklerle yürütülmüştür. Deney ve kontrol grubundaki adaylara ön test olarak Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Başarı Testi (TÖDBT), Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Aracını Seçme Yeterlik Algısı Ölçeği (TÖDASYAÖ), Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Aracını Uygulama Yeterlik Algısı Ölçeği (TÖDAUYAÖ) ve Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Aracını Değerlendirme Yeterlik Algısı Ölçeği (TÖDADYAÖ) uygulanmıştır. Daha sonra deney grubuna sekiz oturumluk TÖDGP uygulanmıştır. TÖDGP sonunda deney ve kontrol gruplarına TÖDBT, TÖDASYAÖ, TÖDAUYAÖ, TÖDADYAÖ son test olarak uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen nicel veriler SPSS 14.00 programıyla, nitel veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının tamamlayıcı ölçme-değerlendirme bilgi düzeyi ve yeterlik algısı üzerinde TÖDGP'nın olumlu yönde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Gruplarının başarı testi son test puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmaktadır (t=6.24, p<0.001). TÖDGP' nın öğretmen adaylarının yeterlik algılarına ilişkin tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme aracını seçme, uygulama ve değerlendirme boyutlarında olumlu yönde (p< .05) etkili olduğu saptanmıştır. Öğretmen adaylarından elde edilen nitel verilerin analiz sonuçlarına da bu bulguları desteklemektedir. Geliştirilen TÖDGP'nın farklı disiplinlerin öğretmen yetiştiren kurumlarında da uygulanması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Coğrafya Dersi, Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Gelişim Programı, Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme, Öğretmen Adayı, Bilgi Düzeyi, Yeterlik Algısı
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of Complementary Measurementand Evaluation Development Programme on competency perceptionand data level of geography teacher candidates. Population of the study consists of 36 teacher candidates who were fourth graders at Education Faculty of Geography Teaching Department of Necmettin Erbakan University in academic year of 2013-2014. Co-education model wasusedin the study.In the study, pre-test/post-test control group experimental design was used for quantitative data, semi-structure dinter view and daily forms were used to gather qualitative data. Complementary Measurementand Evaluation Achievement Test (CMEAT),Complementary Measurementand Evaluation Instrument Selection Competency Scale (CMEISCS), Complementary Measurementand Evaluation Instrument Application Competency Scale (CMEIACS) and Complementary Measurementand Evaluation Instrument Assesment Competency Scale (CMEIACS) were applied as pro-test to control and experiment group. After, eight seance CMEDP was applied to experimental group. At the end of the CMEDP, CMEAT, CMEISCS, CMEIACS and CMEIACS applied as post-test to experimental and control groups. Quantitative data which was taken from study; was analysed by SPSS 14.00 Programme, the descriptive analysis method was used to analyse the qualitive data from study. According to these results there was a considerable difference among experiment and control groups post-test mean of achievement test (t=6.24, p<0.001). End of the study it was defined that CMEDP had positive effect on complementary measurement-evaluation, data level and competency perception of teacher candidates. CMEDP contributed teacher candidates's competency perception positively on dimensional of complementary measurement-evaluation istrument selection, applicationande valuation (p<.05). Also, these results were supported by qualitative data analysis taken from teacher candidates. Hence, enhanced CMEDP wasproposed for different fields of teacher educational institutions.KeyWords: Geography Lesson, Complementary Measurement and Evaluation Development Programme, Complementary Measurement and Evaluation, Competency Perception, Data level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTamamlayıcı ölçme ve değerlendirme gelişim programının coğrafya öğretmen adaylarının yeterlik algısı ve bilgi düzeyine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of complement measurement and evaluation development program on qualification perception and data level of geography teacher candidates
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGeography lesson
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmGeography education
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmGeography
dc.identifier.yokid10068177
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407539
dc.description.pages224
dc.publisher.disciplineCoğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess