Show simple item record

dc.contributor.advisorSevinç, Sema
dc.contributor.authorBaşaran Tanriöver, Gülşah
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:56Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:56Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297224
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Liselerinde, Bireysel Ses Eğitimi dersi Öğretim Programında kaynak kitap olarak verilen, Vaccai ve Concone ses etüt kitaplarındaki etütlerin, Güzel Sanatlar Liselerinde 12. Sınıf öğrencilerinin ses gelişimine etkisinin olup olmadığının incelenmesi ve etütlerin ses eğitimi sürecinde kullanım öneminin vurgulanmasıdır.Araştırmada kontrol gruplu ön test son test deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma,2014-2015 öğretim yılında 20 haftalık süreçte gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol grubu seçiminde random tekniğine göre seçim yapılmıştır. Araştırma problemine bakılarak, oluşturulacak olan veri toplama araçları belirlenirken, uzman görüşleri alınarak Vaccai ve Concone ses etütleri belirlenmiş, Genel Kulak Burun Boğaz Muayenesi ve VLS (videolarengostro-boskopik) değerlendirmesi yapılmıştır. Ayrıca sesin akustik analizinde MDVP Advanced ve CSL Main programları kullanılmıştır. MPT (Maksimum Fonasyon süresi) ölçülmüş, Performans Değerlendirme formu uygulanmış, problemleme yönelik olarak toplanan verilerin istatistiksel çözümleri için SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 22.00 istatistik paket programından yararlanılmıştır.Veri çözümlemede betimsel istatistik teknikleri kullanılmış ve istatistiksel analizlerin yorumlanması yapılmıştır. Ayrıca grup içi parametrelerin değerlendirilmesinde Wilcoxon işaretli sıralar testinden ve Mann Whitney U testinden yararlanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık için 0,05 anlamlılık düzeyi kullanılmıştır.Deney ve kontrol gruplarının arasında yapılan karşılaştırmada akustik ses analiz değerlerinden ShdB, Shim, APQ ve NHR değerleri arasında anlamlı düzeyde bir farklılaşmanın olmadığı, MPT, Jitt, RAP, PPQ ve performans değerlendirme değerleri açısından deney grubunda olan öğrencilerle kontrol grubunda olan öğrenciler arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlar, deney grubuna uygulanan Vaccai ve Concone etütlerinin, öğrencinin ses gelişimine etkili olduğu hipotezini desteklemektedir.Anahtar Kelimeler: Ses Eğitimi, Vaccai Ses Etüdü, Concone Ses Etüdü, Akustik Ses Analizi, Performans Değerlendirme.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine whether the vocal exercises in textbook named Vaccai and Concone, which is adopted as a main source of the Individual Voice Training Curriculum, affect the voice development of 12th grade music students and to emphasize the importance of voice training process in the use of these vocal exercises at Fine Arts High Schools.Experimental research model with pre-test post-test control group was used in this study. The research was carried out within a period of 20 weeks in academic year 2014/2015.Simple random sampling was used while determining the experimental and control group students.Looking at the research problem, as data collection tools for the desired problems to be answered primarily vocal exercises in the textbook of Vaccai and Concone were determined with expert opinions. After that general otolaryngology examination and Video-Laryngo-Stroboscopy (VLS) evaluation was made.MDVP Advanced and CSL Main softwares were used in the evaluation of the acoustic properties of the sound. MPT (Maximum Phonation Time) was measured by chronometer, Individual Voice Training Performance Assessment survey was developed based on expert opinions and applied to the students and according to the overall aims of the problem, the data obtained from this study was analyzed using SPSS 22.00.Data were analyzed using descriptive statistics and statistical analyzes were performed in tables and made interpretations. For evaluation of the intra-group parameters Wilcoxon rank-sum test and the Mann-Whitney U test were used. 0,05 sig-nificance level was estimated for statistical significance value.When the results of both groups are compared, there is not a significant difference between ShdB, Shim, APQ and NHR values of acoustic analysis however it was observed that there seems to be a significant difference between two groups of the students in terms of MPT, Jitt, RAP, PPQ values. Thus, Vaccai and Concone vocal exercises applied on the experimental group support the hypothesis that they are highly effective on voice development of music students.Keywords: Voice training, Vaccai vocal exercises, Concone vocal exercises, acoustic analysis, Performance Assessment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGüzel Sanatlar liselerinde bireysel ses eğitimi dersinde uygulanan Vaccai ve Concone etütlerinin öğrencinin ses gelişimine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of vaccai and concone vocal exercises on voice development of students applied in individual voice training courses at fine arts high schools
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-12-10
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmFine arts high schools
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmEtude
dc.subject.ytmConcone vocal exercises
dc.subject.ytmVoice training
dc.subject.ytmVoice
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid10095174
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425153
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess