dc.contributor.advisor | Avşaroğlu, Selahattin | |
dc.contributor.author | Çavdar, İsmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:56:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:56:55Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297222 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, görme engelli çocuğa sahip ailelerin sürekli-durumluk kaygılarınıncinsiyet, eğitim durumu, yaşadıkları yer, çocuklarında engelin olup zamanı, istihdamdurumu, ekonomik durumu, ailelerde farklı bir bireyin engelli olup olmaması, yakınlıkderecesi değişkenleri arasında farklılaşma durumlarına bakılmıştır. Araştırma, görmeengelli çocuğa sahip anne-babalar üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışmagrubunu 93‟ü kadın ve 69‟u erkek olmak üzere 162 anne-baba oluşturmuştur. Verileraraştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu`, ve Öner ve Le Compte (1983)tarafından Türkçeye uyarlanan `Durumluk-sürekli Kaygı Envanteri` kullanılarak, 2012-2013 yılları arasında Konya ili merkez ilçeleri baz alınarak toplanmıştır.Verilerin test edilmesi işleminde, değişkenlere bağlı olarak t testi ve tek yönlüvaryans analizi testi kullanılmıĢtır. Varyans analizi sonucunda anlamlı çıkan sonuçlarfarklılaşmanın kaynağının belirlenmesinde Tukey testi kullanılarak veriler analizedilmiştir. Araştırma sonucuna göre; cinsiyet, eğitim durumu, iĢ değişkeni, aylık gelirdurumu, başka bir engelin olup olmaması, okul öncesi eğitime devam edip etmemesi,Braille Alfabesi, anne babanın yakınlık derecesi değişkenlerine göre durumluk kaygıdaanlamlı farklılıkların olduğu saptanmıĢtır. Yer değiĢkeni, oluĢ zamanı, diğer kardeĢlerinengelli olup olmaması değişkenlerinde ise anlamlı farklılıkların olmadığı belirlenmiştir.Sürekli kaygı puanlarında ise eğitim durumu, yer değişkeni, aylık gelir, başka birengelin olup olmaması , okul öncesi eğitimine devam edip etmemesi değişkeni, diğerkardeşlerinde engelli olup olmaması değişkenleri puan ortalamalarında anlamlıfarklılıklar çıkmıĢtır. Cinsiyet, oluş zamanı, iç değişkeni, Braille Alfabesi değişkenleripuan ortalamalarına göre anlamlı farklılıkların olmadığı belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | In this research, the differentiation of state and trait anxiety levels in familieswith visually impaired children in terms of the following variables was examined:gender, education level, location, beginning time of the impairment, employmentsituation, economic condition, presence or absence of another disabled person in thefamily, and degree of relationship. This research was carried out with parents withvisually impaired children. The study group consisted of 162 parents, 93 female and 69male. The data was collected in the central counties of Konya between 2012-2013 viathe `Personal Data Form` designed by the researcher, and `The State and Trait AnxietyInventory` adapted into Turkish by Öner and Le Compte (1983).T-test and the single-oriented variance analysis test were used depending on thevariebles in testing the data. Meaningful scores of the variance analysis were analysedvia Tukey test in determining the cause of differentiation. In conclusion of the research,meaningful differences were detected in the state anxiety in terms of the followingvariables: gender, education level, employment, monthly income, presence or absenceof another impairment, taking pre-school education or not, Braille alphabet, andrelationship degree of the parents. No meaningful difference was found in terms oflocation, beginning time, and presence or absence of disabled siblings. As for the traitanxiety scores, meaninful differences were found in the average scores of educationlevel, location, monthly income, presence or absence of another impairment, taking preschooleducation or not, and presence or absence of disabled siblings. No meaningfuldifference was found in the average scores of gender, begining time, employment, andBraille alphabet. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Görme engelli çocuklara sahip anne-babaların kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysing the levels of anxiety in parents with visually impaired children in terms of certain variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Özel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Parents perception | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Trait anxiety | |
dc.subject.ytm | State anxiety | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Visually impaired | |
dc.subject.ytm | Handicapped children who need special education | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Anxiety level | |
dc.identifier.yokid | 10091037 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 425162 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |