Show simple item record

dc.contributor.advisorDalaman, Osman
dc.contributor.authorCan Ceylan, Gülşah
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:53Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:53Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297200
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokul 2. sınıf oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini saptamak ve bu görüşler arasında cinsiyet, ilçeler, hizmet yılı ve mezun olunan bölümlere göre anlamlı bir fark olup olmadığını tespit etmektir. Tarama modelindeki bu çalışmanın örneklemini, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Konya ili, Akşehir, Ereğli, Hadim ve Taşkent ilçelerindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapan 60 ilkokul 2. sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma nicel bir araştırma olup, veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu` ve sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersine yönelik tutumları, uygulama durumları ve kazanımların cevaplanmasında 5'li likert tipi anket kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 paket programında, tanımlayıcı istatistik (frekans-yüzde), cinsiyet t-testi ve Anova istatistiksel işlemleri yapılarak analiz edilmiştir. Verilerin istatistik analizi ve yorumlarında p≤0,05 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır. Araştırmanın sonucu; sınıf öğretmenler için oyun ve fiziki etkinlikler dersinin önemli olduğu ortaya çıkmıştır. Bu dersin, öğrencilerin çok yönlü (fiziksel, sosyal, duyuşsal ve bilişsel) gelişimini sağladığı tespit edilmiştir. İlkokul 2. sınıf öğretmenlerinin, bu ders için not vermenin önemli olmaması gerektiği görüşünde oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin tamamı, bu ders için okul idaresinin malzeme ve araç-gereç desteğinin önemli olduğunu belirtmişlerdir. Bu dersin öğretmenler tarafından zamanında ve düzenli bir şekilde yapıldığı ve amacına göre işlendiği sonucuna ulaşılmıştır. Diğer yandan bu dersin öğretim programı kazanımlarının öğrencilerin seviyelerine uygun olduğu ve kazanımların büyük bir bölümünün öğrencilere kazandırıldığı tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen görüşleri arasında cinsiyet, ilçeler, hizmet yılı ve mezun olunan bölümlere göre anlamlı bir fark bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: İlkokul, Sınıf Öğretmeni, Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi, Kazanımlar, Öğretmen Görüşü.
dc.description.abstractThe purpose of the current study is to elicit the classroom teachers' opinions about the extent to which objectives of elementary school second-grade plays and physical activities course are achieved and to determine whether these opinions vary significantly depending on gender, towns where their schools are located, length of service and the graduated department. The sampling of this study designed in the survey model consists of 60 second-grade classroom teachers working in Akşehir, Ereğli, Hadim and Taşkent provinces of the city of Konya in 2013-2014 school year. The study is a qualitative study employing `Personal Information Form` and a five-point Likert-type questionnaire to elicit information about the teachers' attitudes towards, application status and opinions about the objectives of the course of plays and physical activities as data collection tools. The collected data were analyzed by using descriptive statistics (frequencies-percentages), t-test and Anova from SPSS 22 program package. In the statistical analysis and interpretation of the data, significance level was set to be p≤0.05. As a result of the study, it was found that the course of plays and physical activities is important for the classroom teachers. The teachers think that this course contributes to the physical, social, emotional and cognitive development of students. The teachers are in the opinion that grades should not be taken as important for this course. Moreover, all of the teachers stated that provision of materials and equipments required for this course by school managements is important. It was also concluded that the course is given as required in the curriculum by the teachers and taught in line with its objectives. It was also found that the learning outcomes of the course are suitable for the development level of students and high majority of its objectives can be imparted to students. No significant difference was found among the teachers' opinions depending on gender, towns where their schools are located, length of service and the graduated department.Key Words: Elementary School, Classroom Teacher, Course of Games and Physical Activities, Objectives and Teacher Opinions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul II. sınıf oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeachers' opinions about the extent to which objectives of elementary school second-grade plays and physical activities course are accomplished
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmGames and physical activities course
dc.subject.ytmPhysical activity
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid10096330
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425166
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess