Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkkan, Ercan
dc.contributor.authorAçik, Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:51Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:51Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297197
dc.description.abstractBu çalışma ortaokullarda okutulan 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretmen Kılavuz Kitabı (MEB 2010 baskı), 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretmen Kılavuz Kitabı (MEB 2012 baskı), 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretmen Kılavuz Kitabı (MEB 2008 baskı), 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretmen Kılavuz Kitabı (MEB 2012 baskı) ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretmen Kılavuz Kitabındaki (MEB 2010 baskı) fizik konularında görülen kavram hataları, şekilsel hataları, ölçme ve değerlendirme soru ve cevaplardaki hataları tespit etmek ve bu hataların öğrenciler üzerindeki etkisini gözlemleyerek, hataların giderilmesi için öneriler sunmak amacıyla yapılmıştır.Araştırma ve incelemelerim sonucunda 6, 7 ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarında bazı konularda sıklıkla kavram hatalarının, şekilsel hataların, ölçme ve değerlendirme soru ve cevaplarında hataların yapıldığı tespit edilmiştir ve hatalar ile ilgili gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Bu hataların öğrenciler üzerindeki etkisini gözlemlemek için ortaokul 8. sınıf öğrencilerine bir anket hazırlanarak uygulanmıştır. Anket sonuçları istatiksel olarak analiz edilmiş ve analiz sonuçlarına göre öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractIn this study, conceptual mistakes, figure mistakes, measurement and evaluation mistakes on physics topics in Teacher's Guide book at Science and Technology lesson in the grade of 6.(Ministry of Education 2010 Press), Teacher's Guide book at Science and Technology lesson in the grade of 6.(Ministry of Education 2012 Press), Teacher's Guide book at Science and Technology lesson in the grade of 7.(Ministry of Education 2008 Press), Teacher's Guide book at Science and Technology lesson in the grade of 7.(Ministry of Education 2012 Press), and Teacher's Guide book at Science and Technology lesson in the grade of 8.(Ministry of Education 2010 Press) have been investigated carefully. As a result of this review, we have seen that measurement and evaluating mistakes, conceptual mistakes and figure mistakes were often done about some physics subjects and concepts in these books. Corrections for these mistakes are made. Furthermore, theirs effect on students have been examined by using some prepared questions for students at secondary school 8th grade. Then, some suggestions and corrections have been offered on these topics. The survey results were analyzed statistically. Analysis results are presented in the proposal.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6, 7 ve 8. sınıf fen ve teknoloji ders kitaplarında fizik konularında karşılaşılan hatalar ve öneriler
dc.title.alternativeThe mistakes and some proposals about these mistakes at physics topics in student's course book that is 6th, 7th and 8th grade science and technology lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmMeasurement errors
dc.subject.ytmPhysics
dc.subject.ytmError
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmConcepts
dc.subject.ytmBooks
dc.identifier.yokid10063064
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383632
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess