6, 7 ve 8. sınıf fen ve teknoloji ders kitaplarında fizik konularında karşılaşılan hatalar ve öneriler
dc.contributor.advisor | Türkkan, Ercan | |
dc.contributor.author | Açik, Abdullah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:56:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:56:51Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297197 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ortaokullarda okutulan 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretmen Kılavuz Kitabı (MEB 2010 baskı), 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretmen Kılavuz Kitabı (MEB 2012 baskı), 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretmen Kılavuz Kitabı (MEB 2008 baskı), 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretmen Kılavuz Kitabı (MEB 2012 baskı) ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretmen Kılavuz Kitabındaki (MEB 2010 baskı) fizik konularında görülen kavram hataları, şekilsel hataları, ölçme ve değerlendirme soru ve cevaplardaki hataları tespit etmek ve bu hataların öğrenciler üzerindeki etkisini gözlemleyerek, hataların giderilmesi için öneriler sunmak amacıyla yapılmıştır.Araştırma ve incelemelerim sonucunda 6, 7 ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarında bazı konularda sıklıkla kavram hatalarının, şekilsel hataların, ölçme ve değerlendirme soru ve cevaplarında hataların yapıldığı tespit edilmiştir ve hatalar ile ilgili gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Bu hataların öğrenciler üzerindeki etkisini gözlemlemek için ortaokul 8. sınıf öğrencilerine bir anket hazırlanarak uygulanmıştır. Anket sonuçları istatiksel olarak analiz edilmiş ve analiz sonuçlarına göre öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study, conceptual mistakes, figure mistakes, measurement and evaluation mistakes on physics topics in Teacher's Guide book at Science and Technology lesson in the grade of 6.(Ministry of Education 2010 Press), Teacher's Guide book at Science and Technology lesson in the grade of 6.(Ministry of Education 2012 Press), Teacher's Guide book at Science and Technology lesson in the grade of 7.(Ministry of Education 2008 Press), Teacher's Guide book at Science and Technology lesson in the grade of 7.(Ministry of Education 2012 Press), and Teacher's Guide book at Science and Technology lesson in the grade of 8.(Ministry of Education 2010 Press) have been investigated carefully. As a result of this review, we have seen that measurement and evaluating mistakes, conceptual mistakes and figure mistakes were often done about some physics subjects and concepts in these books. Corrections for these mistakes are made. Furthermore, theirs effect on students have been examined by using some prepared questions for students at secondary school 8th grade. Then, some suggestions and corrections have been offered on these topics. The survey results were analyzed statistically. Analysis results are presented in the proposal. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 6, 7 ve 8. sınıf fen ve teknoloji ders kitaplarında fizik konularında karşılaşılan hatalar ve öneriler | |
dc.title.alternative | The mistakes and some proposals about these mistakes at physics topics in student's course book that is 6th, 7th and 8th grade science and technology lessons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Measurement errors | |
dc.subject.ytm | Physics | |
dc.subject.ytm | Error | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.subject.ytm | Concepts | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.identifier.yokid | 10063064 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 383632 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Fizik Eğitimi Bilim Dalı |