Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Ali Osman
dc.contributor.authorSezer, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:45Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:45Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297169
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, kültürlerarası iletişime ve etkileşime açık olan şarkıların insan yaşamındaki öneminden hareketle yabancı dil derslerini monotonluktan ve ezbercilikten çıkarıp anlamlı ve davranışsal öğrenmeye yardımcı olmasını sağlamak ve yabancı dil öğretiminde Almanca şarkılar kullanarak bunun sözcük öğretimi ve telaffuz alıştırmalarına etkisini belirlemektir. Burada özellikle sözcük dağarcığını geliştirmede yararlanılabilecek bir yöntem olabileceğini düşündüğümüz şarkıların aynı zamanda telaffuz güçlüklerinin de aşılmasında değerlendirilebileceğine inanıyoruz.Bu amaçla öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Çalışma 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi 2. sınıf öğrencileriyle 10 hafta süreyle yürütülmüştür. Bu araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular, yabancı dil öğretiminde Almanca şarkılar kullanılmasının öğrenci başarısını olumlu yönde etkilediğini ortaya çıkarmıştır.Anahtar Sözcükler: Ezgilerle yabancı dil öğrenimi, Öğrenci odaklı-eylem odaklı yabancı dil öğretimi, Otonom öğrenme
dc.description.abstractPurpose of this work is to determine the effect of lexis teaching and pronunciation exercises by using German songs in foreign language teaching and provide assistance to meaningful and behavioral learning by removing monotony and rote learning of foreign language lessons through intercultural communication and interaction open songs, with reference to importance of human life. Here, we believe that songs which we thought it would be a way particularly in the improvement of the vocabulary also could be evaluated in exceeding pronunciation difficulties.For this purpose, pretest-posttest control group model was used. This work has carried out with 2nd grade students of Necmettin Erbakan University Ahmed Keleşoğlu Education Faculty in the 2013-2014 academic year for ten weeks. Evidences obtained as a result of this research have found out that using German songs in foreign language teaching influences student success positively.Key words: Learning foreign language with tunes, student oriented- action oriented foreign language teaching, autonomous learning.en_US
dc.languageGerman
dc.language.isode
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEinsatz von liedern im daf unterricht.Ein handlungsorientiertes unterrichtskonzept zur wortschatzerweiterung und ausspracheübung
dc.title.alternativeYabancı dil öğretiminde şarkıların kullanımı. Sözcük öğretimi ve telafuz alıştırmalarına davranış odaklı bir yaklaşım
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAlman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPronunciation
dc.subject.ytmBehavioural attitude
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmSongs
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.identifier.yokid10072867
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407556
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess