Show simple item record

dc.contributor.advisorSarı, Hakan
dc.contributor.advisorSünbül, Ali Murat
dc.contributor.authorİlik, Şerife Şenay
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:34Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:34Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297152
dc.description.abstractEğitimde bireysel farklılıkların dikkate alınmasının benimsenmesi sınıf ortamındaki özel gereksinimli çocuklara uygun Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının geliştirilmesini okul programlarının uyarlanmasını, derslerin kapsamının tüm özel gereksinimli bireylerin gereksinimlerini karşılayacak ölçüde genişletilmesini gerekli kılmaktadır. Dolayısıyla öğretmenlerin sınıf içinde nitelikli ortam sağlanmasında, özel eğitim gerektiren bireyleri tanıyabilme, kaynaştırma ilkelerini uygulayabilme, programın içeriğine ilişkin yöntem ve teknikleri kullanabilme ve öğrencinin performansım ölçme ve BEP ekibi ile birlikte BEP hazırlama, uygulama ve kriterlerine uygun şekilde değerlendirme yapabilmelidir. Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma öğretmeni olarak görevlendirilen öğretmenlere uygulanan BEP eğitiminin BEP ile ilgili yeterliliklerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırma, nitel ve nicel yöntemlerinin birlikte ele alındığı karma yöntem kullanılmıştır. Birinci aşamada; nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılırken, ikinci aşamasında ise; programın uygulanması ve değerlendirilmesinde, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan deneysel modellerden, ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Sonuç olarak araştırmanın yarı yapılandırılmış görüşme sonucunda öğretmenlerin hemen hemen BEP hazırlama sürecinin her aşamasında yetersizliklerinin olduğu belirlenirken deneysel süreçte ise; Kontrol ve deney gruplarının son test puanları bağımsız t testi ile incelendiğinde, deney grubu lehinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur [t(18 )=9.1, p<0.05]. Bu bulgu, deney grubunda uygulanan BEP eğitiminin öğretmenlerin yeterliliklerini artırdığı sonucu elde edilmektedir. İhtiyaç analizi için yapılan yarı yapılandırılmış görüşme verilerinden hazırlanan BEP eğitim programı eğitimine katılan sınıf öğretmenlerinin yeterlilik düzeylerinin artması üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP), Öğretmen Yeterliliği
dc.description.abstractThe adoption of the consideration of individual differences in education makes the following issues necessary; the development of appropriate Individualized Education Program to the children with special needs in the classroom, the adaptation of the school program and to expand the context of the courses to the extent to meet the needs of all individuals with special needs. Therefore, provide quality environment in the classrooms, teachers must be able to recognize individuals who need special education, to apply the mainstreaming principles, to use the methods and techniques related to the program's content, to measure the student's performance, to prepare IEP along with IEP team, to apply and to make assessment properly according to the criteria. However, as a result of scanning the literature it is seen that teachers don't have sufficient knowledge about the inclusive environment and preparing the IEP. The purpose of this research is to reveal the effects of IEP applied to the teachers, who assigned as inclusion teachers, within the scope of proficiency on the IEP. In this research, a mixed method is used in which qualitative and quantitative methods are discussed together. While semi-structured interview that is one of the qualitative research methods was used in the first stage, in the second stage; in applying and evaluating the program, pretest-posttest control group model that is one of the quantitative research model was used. Consequently, as a result of the semi-structured interview with the teachers, it was determined that the teachers have inadequacy in almost all stages of the preparation process of the IEP; In experimental process, when the final test scores of experimental and control groups examined with independent t-test, a significant difference was found in favor of the experimental group [t(18 )=9.1, p<0.05]. This finding indicated that the IEP training increased teacher's adequacy. Besides, IEP training program that was prepared according to the data obtained from semi-structured interviews made for the need analysis has an impact on the classroom teachers' adequacy level who attend the IEP training. Keywords: Individualized Education Program (IEP), Teacher adequacyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBireyselleştirilmiş eğitim programı eğitiminin, kaynaştırma öğretmenlerinin BEP yeterliliklerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of individualized education program training on teachers' qualifications for IEP
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmIndividual teaching method
dc.subject.ytmIndividual education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmEducation methods
dc.identifier.yokid10085676
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407532
dc.description.pages206
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess