Yazılı anlatım etkinlikleriyle ilgili öğretmen-öğrenci algılarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Kırbıyık, Mehmet | |
dc.contributor.author | Şimşek, Şahin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:56:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:56:32Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297148 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaokul Türkçe derslerinde yazılı anlatım etkinliklerine yönelik, öğretmen-öğrenci algılarını karşılaştırmak; öğretmenlerin hangi yazma etkinliklerine ağırlık verdiklerini, yazma yöntemlerinden hangilerini kullandıklarını ve yazma sürecindeki rollerini tespit etmektir. Bu araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Kastamonu ili merkez ilçede görev yapan Türkçe öğretmenleri ile öğrenim gören 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Evreni oluşturan Türkçe öğretmenlerinin tamamına (50 öğretmen) ulaşılmış; 6. sınıf öğrencilerinden ise farklı bölge okullarından 414'ü örneklem olarak alınmıştır. Çalışmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen Yazılı Anlatım Etkinlikleri Algısı anketi uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS for Windows 17.0 programı ile analiz edilmiştir. Değişkenler arası karşılaştırmalarda bağımlı t testi kullanılmış, anlamlılık düzeyi 0,05 olarak benimsenmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlar şu şekilde özetlenebilir: Ortaokul Türkçe derslerinde yazılı anlatım etkinliklerine yönelik öğretmen algısı ile öğrenci algısı arasında anlamlı fark vardır. Kendini Yazılı Olarak İfade Etme Alışkanlığı Kazanma, Öğretmenlerin Yazma Sürecindeki Rolü ve Yazma Yöntemleri değişkenleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki vardır. Türkçe öğretmenlerinin en fazla karşılaştıkları sorun yazılı anlatım etkinlikleri için yeterli zaman olmamasıdır. Anahtar kelimeler: Türkçe Eğitimi, Algı, Yazılı Anlatım, Yazma Becerisi, Yazma Etkinlikleri. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to compare the teacher-student perception for writing activities in Turkish lessons at secondary schools, to determine what kind of writing activities the teachers preferably use, which of writing methods they use and their role in writing process.In this research, survey method was used. The population of the research comprises 6th grade students. And Turkish teachers working in Kastamonu city center in 2011-2012 academic year. All the Turkish teachers (50 teachers) have been reached; 414 of 6th grade students from different area schools have been taken as samples.Written Expression Activities Perception questionnaire, developed by the researcher, is applied to collect data in the study. The obtained data are analyzed with SPSS for Windows 17.0 program. The dependent t test was used, the significance level was adopted as 0.05 in the comparisons in variables.The results of the study can be summarized as follows:There are significant differences between teacher perception and student perception in the implementation of written expression activities in Turkish lessons at secondary schools.There is positive correlation between the variables of Acquiring The Habit of Expressing Yourself In Writing, The Role of The Teacher In The Writing Process and Writing Methods.The problem Turkish teachers faced mostly not have enough time to writing activities.Key Words: Turkish Education, Perception, Written Expression, Writing Skill, Written Activities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yazılı anlatım etkinlikleriyle ilgili öğretmen-öğrenci algılarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of teacher-student perception related writing activities | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Writing activity | |
dc.subject.ytm | Writing training | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | Teacher-student interaction | |
dc.subject.ytm | Teacher-student relations | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Written expression | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Writing skills based | |
dc.identifier.yokid | 10084803 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 425151 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |