Show simple item record

dc.contributor.advisorGökbudak, Zehra Seçkin
dc.contributor.authorYazici, Hilmi
dc.date.accessioned2020-12-10T12:56:30Z
dc.date.available2020-12-10T12:56:30Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2019-03-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297142
dc.description.abstractBu çalışmada ulusal operaya ulaşma sürecinde gelinen aşama ve bu süreçte 'ulusalcılık' kavramı bağlamında, ulusal unsurların operaya olan etkilerini Aşk-ı Memnu adlı opera eserini inceleyerek tespit edebilmek hedeflenmiştir. Araştırmada, ulusalcılık kavramı ve bu kavramın Dünya'da ve Türkiye'deki çoksesli müzikle ilişkisi kuramsal olarak tanımlanmış, ulusalcılık ideolojisinin ve çoksesli müzikte ulusalcılığın güncel bir eser olan Aşk-ı Memnu adlı opera eserine ne ölçüde yansıdığı araştırılmıştır. Buna yönelik olarak, görüşmeler ve müziksel analiz yoluyla elde edilen veriler doğrultusunda Aşk-ı Memnu adlı opera eserinde Selman Ada'nın ne gibi 'ulusal' müziksel materyaller kullandığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Ortaya çıkan bulguların probleme cevap verdiği ve sayıtlılarla örtüştüğü görülmüş, Selman Ada'nın Aşk-ı Memnu adlı opera eserinde 'ulusal' müzik malzemelerine yer verdiği, bu malzemelerin esere kültürel çerçevede 'ulusalcı' bir boyut kazandırdığı görülmüştür.
dc.description.abstractWith this study, it was aimed to determine the effects of national components on opera by investigating the opera Aşk-ı Memnu as to the point where national opera reached, and regarding the concept of `nationalism`. In the study, we investigated how the term `nationalism` and the association of the term with polyphonic music in Turkey and the World were theoretically described, and to what extent the ideology of nationalism was reflected to the opera Aşk-ı Memnu, a contemporary work, via nationalism.In line with the design of the study and the findings pooled via interviews and musical analyses, it was tried to define what sort of 'national' music materials Selman Ada had used.It was observed that our results responded to the challenges investigated in the study and overlapped with the premises; Selman Ada included 'national' music materials in his work, Aşk-ı Memnu; and, these materials culturally gave a 'nationalist' character to the work.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleSelman Ada`nın Aşk-ı Memnu operasının ulusalcılık açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of Selman Ada's opera `Aşk-ı Memnu` as to nationalism
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-03-27
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOpera
dc.subject.ytmTurkish operas
dc.subject.ytmAda, Selman
dc.subject.ytmAşk-ı Memnu
dc.subject.ytmNationalism
dc.subject.ytmPolyphonic music
dc.identifier.yokid10073466
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407521
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineMüzik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess